Andreu Mas-Colell: 'Regne Unit és per a la UE com Catalunya és per a Espanya'

Andreu Mas-Colell a la sessió inaugural El catedràtic i exconseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, va inaugurar el cicle de conferències d'aquest curs acadèmic organitzades per Alumni de la UPF Barcelona School of Management. Mas-Colell va impartir una masterclass sobre L'impacte del Brexit a la Unió Europea. 'Regne Unit és per a la UE com Catalunya és per Espanya respecte a pes econòmic', ha dit.

Mas-Colell ha defensat que la UE necessita la sensibilitat, la cultura i les rareses de Regne Unit, i que les dues parts sortiran perdent amb la separació, tot i que ha descartat 'afectacions econòmiques greus'. 'No crec que els britànics siguin més pobres en sortir de la UE però si crec que seran menys influents'. Per al catedràtic de la UPF, la Unió Europea perdrà un dels seus tres pilars, ja que Alemanya i França aporten la seva defensa de l'Estat del Benestar, Alemanya i Regne Unit la seva potència en activitat econòmica, i França i Regne Unit unes democràcies molt antigues i continuades: "El Brexit, no ens enganyem, desestabilitza Europa".

Mas-Colell ha augurat que el Brexit serà una negociació complexa que no s'ha de tractar com una llista de reciprocitats sinó com un acord global. 'No seria lògic imposar tarifes duaneres en la nova relació entre el Regne Unit i la UE' i preveu que hi haurà dos punts clau en la negociació: la defensa de la lliure circulació de persones per part de la UE, i l'accés de les entitats financeres britàniques a la UE per part del Regne Unit.

Preguntat pel públic, Mas-Colell ha insistit. 'És possible que Londres perdi, a poc a poc, pes com a plaça financera. El temps ho dirà'.

La directora de Carreres Professionals i Alumni de la UPF Barcelona School of Management, Pollyana Nethersolle, va agrair a Mas-Colell la seva participació a les conferències organitzades per Alumni i va animar els participants a descobrir i participar en la resta d'activitats previstes per a aquest curs acadèmic a través de la pàgina web.