Manuel Escudero: 'Las oportunidades sociales y ambientales de los futuros jefes y líderes'

El passat dilluns 16 de novembre durant l\'Acte de Graduació de l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra de la promoció 2008- 2009, a l\'Auditori de Barcelona al qual hi van assistir més de 1.200 persones, el Dr Manuel Escudero, Director Executiu del Research Centre for the Global Compact de les Nacions Unides, va pronunciar la conferència ?Las oportunidades sociales y ambientales de los futuros jefes y líderes?.

En els nostres dies ha sorgit un nou moviment a les escoles de negoci. Per una banda, els Principis per una Educació Responsable en Gestió (PRME) al qual l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra està adherida i el jurament professional dels estudiants de gestió i direcció d\'empreses basat en l\'honestedat, la integritat, els drets i dignitat dels essers humans i per crear una prosperitat sostenible allunyada de la corrupció i l\'explotació, impulsat per Manuel Escudero des del Global Compact.

Manuel Escudero va sostenir que la crisis econòmica i financera ha posat de manifest que les decisions dels gestors i directius tenen un gran impacte social i ambiental. Una empresa d\'èxit és aquella que fixa els seus objectius i creix a llarg termini; aquella que incorpora els impactes socials i mediambientals del negoci en el nucli de la seva estratègia i de les seves operacions. Tot professional ha de tenir una visió total dels reptes i les oportunitats globals i ha de fer compatibles el desenvolupament i el creixement humà. Per tot això, les empreses sostenibles operen també d\'una manera sostenible. I aquelles que són realment innovadores, estan passant a exercir un lideratge com entitats econòmiques que adapten les seves operacions i la seva estratègia a la resolució dels grans problemes plantejats per l\'agenda global.