Manuel Badás aborda els desafiaments actuals de la seguretat nacional amb els alumnes del Màster en Periodisme Polític Internacional

El tinent coronel de l'Exèrcit de Terra, Manuel Badás, ha participat en una xerrada sobre els reptes actuals en matèria de seguretat nacional amb els estudiants del Màster en Periodisme Polític Internacional de la UPF Barcelona School of Management. Badás, ara a l'oficina de comunicació de la Inspecció General de l'Exèrcit, ha explicat com les forces armades han hagut d'adaptar a la naturalesa dels conflictes del segle XXI, molt més complexos i amb una dimensió transnacional. Si bé els enfrontaments tenien tradicionalment per objectiu una conquesta material, Badás ha destacat que en l'actualitat predominen sobretot els caps polítics.

Aquesta nova conjuntura ha fet necessari al mateix temps, segons ha explicat, el disseny d'una nova Estratègia de Seguretat Nacional (ESN). Els reptes de la nova ESN, en la línia d'altres estratègies de països occidentals, són fer front a desafiaments com el terrorisme i el crim organitzat, les ciberamenaces i l'escalfament global.

Així mateix, davant l'arribada de persones refugiades, Badás ha advocat per una major col·laboració entre les forces de seguretat dels diferents països i a un major control fronterer. El tinent coronel ha insistit en la necessitat de cooperació també entre els diferents cossos de l'Estat quan ha estat preguntat sobre la gestió dels atemptats terroristes del 17 d'agost en relació amb l'alerta que van rebre els Mossos d'Esquadra sobre un possible atac a la Rambla. En aquest context, Badás ha subratllat que la seguretat nacional "es tracta d'una responsabilitat del govern, però alhora d'un projecte compartit" i ha instat els ciutadans a col·laborar activament amb els òrgans públics per afrontar amb més eficàcia les noves amenaces globals.

La participació de Badás al Màster en Periodisme Polític Internacional forma part del pla acadèmic del programa de posar en contacte els estudiants amb professionals en actiu d'institucions amb qui els periodistes d'informació política internacional han d'interactuar a fi de conèixer de primera mà les eines i els diferents portaveus de comunicació.