Reportatge: Mango aplaudeix el projecte Challenge 2014

• El Challenge de la UPF Barcelona School of Management fomenta l'apropament real entre empresa i universitat

1 any, 4 bosses reutilitzables de disseny i 4 causes solidàries diferents. L'equip d'innovació de Mango va apostar per la simplicitat i la consistència de la proposta Magic with Mango presentada per l'equip format per Anastasia Umovskaya, Danijela Mendanova, Dominik Hartl, Myall Budden i Sparsh Verma, cinc alumnes de la UPF Barcelona School of Management participants al Challenge 2014. 'És una idea consistent, fàcil d'implementar, amb visibilitat i amb valor social, cosa que treballa també la reputació de marca', van destacar els responsables de Mango. 'De vegades no cal tenir una gran idea creativa, sinó que n’hi ha prou amb una idea bona, simple i ben treballada’.

Magic With Mango forma part del projecte d'innovació oberta aplicada a l'aprenentatge de l'escola de negocis de la UPF, on equips d'alumnes de diferents programes i diferents nacionalitats treballen un mateix repte empresarial. Els quatre equips finalistes van ser convidats a la seu central de Mango, situada a Palau Solità-i-Plegamans, per conèixer la valoració dels responsables de Mango. 'El paper de l'empresa en tot el procés és molt important perquè no es tracta només de proposar un repte i que el treballin els alumnes sinó d'un acostament real entre empresa i universitat per parlar i treballar conjuntament reptes reals', apunta Daniel Serra, degà de la UPF Barcelona School of Management.

El projecte guanyador

El projecte guanyador, Magic with Mango, proposa a la multinacional fabricar bosses ecològiques i reutilitzables, de nou disseny realitzat per joves talents i que els beneficis de venda es destinin a una causa social, en col·laboració amb una ONG. La idea no és nova però adquireix dimensió quan es parla d'obrir nous mercats. Com podria una multinacional com Mango introduir-se de forma prepoderant en nous mercats com l'Índia, la Xina o Sud-amèrica? Com aconseguir acostar-se a diferents segments de consumidors? 'Davant d'un preu i qualitat similar, les estadístiques ens diuen que els consumidors tendeixen a canviar de marca cap a una que estigui associada a una bona causa. Sens dubte, hi ha països com l'Índia on el suport al desenvolupament és valorat i això et permet crear un vincle de confiança i admiració entre marca i clients', argumentaren els alumnes.

El projecte a més destaca el fet de donar una oportunitat als joves dissenyadors de la zona d'apertura, oferir un petit descompte al client i comptar amb una col·lecció de bosses de nou disseny. 4 bosses, 4 models i dissenys diferents, 4 causes benèfiques. Un projecte de responsabilitat social corporativa que encaixa, va apuntar Eva Fité de Mango, amb la profunda voluntat solidària del nostre president. La possible implementació real de la proposta està per veure. 'És de fàcil implementació però no caldrà valorar-ho'.

El segon projecte finalista Naturally Inspired, de Nicole Chemali, Maria José Nivelo y Marco Giannini, va treballar una proposta de partnership entre Mango i cadenes de supermercats. Una creativa aliança estratègica que proposava unir les diferents línies de Mango (Dona, Violeta, Kids, Young, HE ...) a una fruita concreta juntament amb un original pla de difusió a través de QR, apps i descomptes. Altres propostes proposaven instal·lar Vending Machine en ciutats i punts estratègics per a la venda de complements com corbates, mitjons o roba interior o una sofisticada app d'assessorament i personal shopper. 'Per a nosaltres ha estat una gran experiència per la seva capacitat d'enginy i inspiració i la seva professionalitat a l'hora de presentar i exposar els seus projectes’, ha afirmat Fité.

Recorregut per les instal·lacions

Els alumnes van tenir l'oportunitat de visitar les instal·lacions de la seu central de Mango i conèixer tot el procés de creació, producció i distribució de la companyia, des del treball dels dissenyadors i cosidors que creen les noves peces, un showroom de la nova temporada , el treball dels aparadoristes en botigues prototip, els estudis fotogràfics i el departament de venda online. Després de la visita, alguns dels estudiants ja s'interessaven per la possibilitat de fer les seves pràctiques professionals a Mango, empresa col·laboradora amb el Servei de Carreres i pràctiques professionals de la UPF.

Galeria d'imatges