'Management is Cool', el TV Show de la UPF Barcelona School of Management

• La UPF Barcelona School of Management presenta la seva proposta educativa amb un programa de televisió produït per El Terrat, d’Andreu Buenafuente
  • El programa es pot veure online al canal de Youtube

Com serà la formació superior en el futur? Deixaran d'existir les aules? Quin paper tindrà el professor? I l'alumne? La UPF Barcelona School of Management ha optat per explicar la seva proposta educativa i la seva manera d'entendre la formació superior amb un programa de televisió. Entrevistes, debats, concursos, música i humor en un magazine produït per El Terrat, d'Andreu Buenafuente, amb l'objectiu d’aprofitar l’infotainment (la barreja d'informació i entreteniment) per comunicar la seva manera d'entendre la formació.

El programa, que es pot veure al seu canal de Youtube, es titula Management is Cool, en referència a la seva visió particular sobre el management, entès
com un recurs essencial avui pel desenvolupament de qualsevol professió i no només vinculat al món de l'empresa o a les funcions directives. El programa aborda temes com la transformació digital i com internet i les noves tecnologies ens han canviat no només en aspectes com la comunicació, el treball o les noves professions sinó també en les formes d'adquirir coneixements i d'aprendre. Conscients d'això, la UPF Barcelona School of Management ha optat per avançar-se i ha començat ja a implementar un nou model de formació basat en la personalització, el mentoring, l'aprenentatge basat en projectes i la interdisciplinarietat. 'Si abans l'educació era com comprar-se un vinil, és a dir, un llistat tancat de cançons; en el futur serà com una playlist de Spotify, on cada alumne tindrà les seves pròpies cançons en funció de les seves necessitats i els seus coneixements acadèmics o professionals', explica Daniel Serra, degà de l'escola de management de la UPF, en una de les entrevistes.

Entre jocs, música i gags, el programa avança i ens explica l'aposta de la UPF Barcelona School of Management per l'storytelling, la gestió basada en evidències mitjançant l'anàlisi de dades (Big Data) i l'ètica i sostenibilitat com a pilars clau en la formació de qualsevol professional. Tant és així, que aquestes tres assignatures s'imparteixen de forma transversal als alumnes d'aquesta escola sigui quin sigui el màster o postgrau que hagin escollit.

I per explicar el perquè als seus alumnes actuals i futurs, l'escola ha optat per un format totalment innovador: un programa de televisió professional, dirigit i produït per una productora com El Terrat, i amb presentadors professionals com la periodista i col·laboradora de "Divendres "(TV3) Ana Boadas i el cuiner televisiu Marc Ribas. Una mostra més de que realment alguna cosa està canviant en el sector de l'educació i, en aquest cas, a la UPF Barcelona School of Management.

El programa està penjat al canal de Youtube de manera íntegra i per capítols: Management is Cool