Los Condenados, premiat per la Crítica Internacional al Festival de Donostia

La pel·lícula Los Condenados d\'Isaki Lacuesta ha rebut el Premio FIPRESCI, que concedeix la crítica internacional, en el recent finalitzat 57 Festival Internacional de Cine de San Sebastián. Isaki Lacuesta va recollir el premi amb una gran ovació de la premsa.

Los condenados és un film iniciativa del Màster en Documental de Creació de l\'IDEC-UPF, on han participat alumnes de la quarta edició del Màster. La pel·lícula, protagonitzada per l\'actor Daniel Fanego, ha estat produïda per Benecé amb la producció associada de TV3 i la participació de Televisió Espanyola. Isaki Lacuesta fou alumne de la primera edició del màster al 1997 i des de llavors n\'és professor i hi ha realitzat els seus dos primers documentals: Cravan vs.Cravan i La Leyenda del Tiempo.

Isaki Lacuesta va començar el projecte Los Condenados amb l\'objectiu de fer un documental, inspirat per haver estat a una excavació clandestina d\'una fossa comú a les terres de l\'Ebre. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Vaig començar a pensar en el projecte com un documental que seria La fossa comú, però el tema de la pel·lícula és la legitimitat de la lluita armada, quin és el conflicte intern, la tragèdia que porta a algú a decidir matar a una altra persona per defensar una idea\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\". Finalment -continua explicant el director a la roda del premsa del Festival- tot aquest debat moral, aquest plantejament ètic era complicat dur-lo al documental i el format de ficció es va anar imposant\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\".

Sinopsis: Dos ex-guerrillers es retroben 30 anys més tard en una excavació il·legal, per buscar el cos d\'un tercer company aleshores desaparegut. Però ja no són els mateixos. La tensió i els secrets guardats durant temps aniran sorgint a mesura que avança la cerca de l\'amic.