Lluís Pérez Cansell (In Crescendo): ‘La clau del nostre èxit ha estat estimar la música per damunt de tot’

Lluís Pérez Cansell és el director d’In Crescendo, el grup guanyador del concurs de cant coral Oh Happy Day de Tv3. Té 22 anys, es va graduar l’any passat en Composició Musical de Bandes Sonores  al  Berklee College of Music de Boston i ara està cursant el Postgrau en Tecnologia i Tècnica de la Producció Musical  a l’UPF-IDEC. Sota la seva direcció, In Crescendo es va convertir en la gran sensació de la segona edició d'Oh Happy Day i el seu èxit els està portant ara a actuar per tot Catalunya i iniciar una gira per Europa.

Com va néixer In Crescendo?

In Crescendo es va crear expressament per participar en el concurs de Tv3. Jo tot just havia tornat de Boston i tenia ganes de fer alguna cosa. Som un grup format per tretze joves d'entre 16 i 24 anys i tots teníem formació musical i havíem participat des de petits en entitats corals com la Societat Coral Amics de la Unió de Granollers. Però no teníem experiència com a grup. Vam preparar un repertori, ens vam presentar i la primera sorpresa va ser superar els castings, després programa a programa i finalment arribar a la final i guanyar el concurs.

Heu interpretat cançons de tot tipus: pop, rock, a capella, amb acompanyament musical, a diferents veus... Quina creus que ha estat la clau pel vostre èxit?

No t’ho sabria dir. Al concurs hi havia grups molt bons, molt professionals. Penso que si alguna cosa ens defineix i potser ens ha portat a l’èxit és que estimem la música per damunt de tot. Hi ha gent a la que li agrada cantar, però a nosaltres ens agrada la música i la manera que tenim d’expressar-ho és a través del cant. Això ha fet que no ens poséssim barreres davant de cap cançó, ni cap estil. Només les ganes de gaudir, de fer gaudir al públic i de fer-ho el millor possible.

Guille Milkyway us ha comparat amb Ferran Adrià per la capacitat de fer música "per a conaisseurs" i alhora "arribar al número 1 de les llistes amb un 'superhit". S’està vivint un boom del moviment coral a Catalunya?

A Catalunya sempre hi ha hagut una gran tradició de corals però gràcies al programa de TV3 s’han posat en valor i s’ha atorgat un major reconeixement envers el cant i les entitats corals. Molta gent i especialment la mainada ha pres consciencia del treball que fan i nosaltres els animem a que portin als nens i comencin des de petits, com nosaltres, a treballar la veu i la música. Potser sí que és un moment dolç pel cant coral i a nosaltres ens satisfà.

Quins projectes teniu per davant?

De moment, estem fent actuacions per diferents ciutats de Catalunya i estem a l’espera de la gira per Europa que és el premi del programa. També tenim previst gravar el primer disc d’In Crescendo amb les cançons del programa. D’altra banda, la majoria de nosaltres estem estudiant. Alguns encara a la Universitat, jo fent el postgrau… però la voluntat és de mantenir-nos com a grup.

Per què vas decidir fer el Postgrau en Tecnologia i Tècnica de la Producció Musical a l’UPF-IDEC?

Em vaig matricular abans de participar en el programa de TV3. Jo em vaig graduar al maig a Boston en composició de bandes sonores i em faltava formació en producció musical. Coneixia el programa de l’UPF-IDEC i volia tornar a Catalunya i fer aquest postgrau. I n’estic encantat, aprenent molt de grans professionals i completant la meva formació.

Com et veus d’aquí a cinc anys?

Si fa un any m’haguessin preguntat el mateix, hagués estat inimaginable tot el que ens ha passat. Només et puc dir que em dedicaré a allò que m’agrada que és la composició i l’arranjament musical.

Per acabar, quina és l’actuació de l’Oh Happy Day del que n’estàs més satisfet?

Totes han tingut el seu significat i de totes avui en canviaria alguna cosa. Però si n’he d’esmentar alguna diria Fields of Gold,  Cançó de Bress per una Princesa Negra o Que tinguem Sort, del LLuis Llach, amb la que vam guanyar la final.