L'IDEC, un dels punts forts de la UPF

?Un punt a favor de la UPF és l\'Institut d\'Educació Contínua, l\'IDEC, un ens professional, orientat al mercat i molt actiu.? Aquestes són les paraules amb què l\'informe d\'avaluació institucional de la European University Association (EUA) defineix l\'IDEC. L\'estudi -encarregat a aquesta entitat, amb més de deu anys d\'experiència en la matèria i prop de 200 avaluacions a les seves espatlles- destaca el perfil \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"singular\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" de la Universitat ja que, malgrat ser una institució jove, ja ha consolidat l\'objectiu pel qual va ser concebuda: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"crear una docència d\'alta qualitat en un ventall de disciplines ben determinades\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\". La European University Association fa aquest balanç de la trajectòria de la UPF: ?En menys de vint anys, la Universitat Pompeu Fabra ha aconseguit col·locar-se entre les primeres universitats de l\'Estat, fent-se un nom a Espanya i a l\'estranger\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\".

El document destaca que l\'IDEC és: ?una fundació privada, part del grup UPF, que ofereix programes dirigits i impartits majoritàriament per personal de la universitat, per tant amb el segell de marca UPF. Més de 9.000 persones varen assistir als programes de l\'IDEC l\'any passat, d\'entre les quals unes 3.000 es varen matricular en programes de llarga durada (màsters i postgraus). En el context europeu, aquest volum d\'educació contínua no és gens menyspreable, i això recalca tant la professionalitat de la gestió i el màrqueting de l\'IDEC, com l\'adequació de la gamma de matèries a l\'àmbit de l\'educació contínua (principalment finances i ciències econòmiques i empresarials).?

A tall de recomanació, l\'informe destaca que ?l\'oferta d\'educació contínua té uns efectes de creació de xarxes que l\'IDEC coneix bé, i que l\'han dut a consolidar una xarxa d\'antics alumnes d\'allò més dinàmica. Tots aquests actius poden ajudar la UPF a construir la seva pròpia xarxa d\'antics alumnes . Igualment, des de la universitat caldria aprofitar l\' experiència, els contactes i les xarxes de l\'IDEC per promoure els partenariats empresarials i per endegar activitats professionals de màrqueting.?

European University Association

Les avaluacions institucionals de la EUA analitzen els mecanismes i processos de gestió estratègica de les universitats per potenciar-ne la qualitat.