L'IDEC es dóna a conèixer al Fòrum Fnac de L'Illa

Els passats 27, 28, 29 i 30 d\'abril l\'IDEC es va sumar a la celebració del Dia Internacional del Llibre amb una sèrie de tallers i debats al Fòrum FNAC de L\'Illa.

El tallers van versar sobre diferents temàtiques d\'actualitat. Així, el públic va poder optar per assistir a tallers de poesia; a debats sobre el món de la publicitat, les marques i la crisi, així com visionar prestigiosos documentals de creació i provar els videojocs i les arts digitals més innovadores del moment.

Entre la nodrida agenda de debats i tallers destaquem ?¿Anuncios?, ¡Pero si ya no miramos la televisión!?, impartit per Josep Maria Fàbregas, que va tractar l\'impacte que el canvi d\'hàbits en el consum de mitjans ha tingut en les estratègies de màrqueting de les marques. Cada cop més, la nostra atenció està més repartida entre tres pantalles: televisió, ordinador i mòbil, i sovint, de forma simultània, va afirmar Josep Maria Fàbregas, director del Màster en Màrqueting Directe i Digital i del Màster en Màrqueting Farmacèutic. Aquest és un gran repte per les marques, però no és l\'únic al que s\'enfronten en el complex context actual. Com es poden defendre les marques davant l\'amenaça que representen les marques de distribució? Com competir amb aquell que és també el teu principal client? La sessió va donar resposta a aquestes i altres preguntes i va apuntar les noves estratègies a aplicar.

La influència de les noves tecnologies en la lectura va ser el debat, que sota el títol ?El creixement dels e-books?, van conduir Javier Aparicio, director del Màster en Edició i codirector del Postgrau en Producció Industrial del Llibre, i Pablo Odell. La irrupció de les noves tecnologies afecta, i afectarà, al sector editorial, que haurà de mostrar la seva capacitat d\'adaptació en un nou context que altera els hàbits del públic lector. El taller va analitzar la situació de la indústria davant la modificació de la forma de llegir en funció del suport (e-books, internet o paper).

La conferència amb més concurrència de públic va ser ?La moda: entre les marques i el low cost?, impartida per Inma Urrea. Parlar de moda és parlar d\'estil de vida i de marques. La necessitat de renovació permanent s\'ha convertit en una llei que se segueix també en els àmbits que sobrepassen la roba i els accessoris. Inma Urrea, coodirectora del Postgrau en Gestió d\'Empreses de Moda, del Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda i del Postgrau en Brand Meaning: anàlisi, construcció i gestió d\'identitat de marca, va tractar la reducció de la despesa en roba a causa de la crisi, però també va matisar que tot i això se segueixen comprant marques, des d\'Armani fins a Zara.