L'IDEC celebra la cloenda de la sisena edició de l'MBA Full Time

El programa MBA Full Time, un màster de prestigi internacional en management i direcció d\'empreses, acaba de clausurar la seva sisena edició. L\'acte de cloenda de l\'MBA es va celebrar el divendres 28 a l\'edifici Wellington de la UPF amb la presència de la vicerectora de Postgrau, Doctorat i Relacions Internacionals de la universitat, María Morrás.

L\'acte ha començat amb una conferència titulada \"A Matter of trust\" de Blanca Fullana, General Manager de l\'empresa Edelman a Espanya, i ha seguit amb l\'entrega dels diplomes als participants del màster de fins a 7 nacionalitats diferents. Concretament, els participants del darrer curs de l\'MBA procedien de Grècia, Argentina, Guatemala, Itàlia, Aràbia Saudita, Japó i els Estats Units.

Impartit en anglès i amb la majoria d\'alumnes estrangers, un dels principals objectius del màster és oferir una visió internacional del management empresarial i garantir als participants l\'oportunitat d\'aplicar els seus coneixements en companyies internacionals. Combinant l\'estudi amb la praxi professional, el màster també pretén que els participants desenvolupin habilitats directives, especialment pel que fa a la seva capacitat de comunicació.

Amb aquests mateixos objectius, l\'IDEC proporciona als participants de l\'MBA Full Time la possibilitat de realitzar intercanvis a l\'estranger amb importants institucions educatives, com ara l\'escola de negocis ESSEC de París o les universitats argentines de Torcuato Di Tella i San Andrés. Alhora, estudiants d\'aquests centres també han visitat l\'IDEC.

Pel que fa als continguts de l\'MBA, el màster consta d\'assignatures de comerç internacional, comunicació i màrqueting en l\'àmbit dels negocis, operacions de management per millorar l\'organització, el comportament i les habilitats professionals, estadística aplicada, tecnologia i innovació en l\'àmbit empresarial, entre d\'altres.

Totes aquestes matèries es tracten amb una metodologia de treball participativa i amb classes, d\'un màxim de 25 alumnes, que permeten treballar en situacions reals o dissenyar projectes de consultoria per a empreses. D\'aquesta manera, els participants aprenen a treballar en equip i a debatre sobre les possibles solucions a les situacions que es poden plantejar en el món dels negocis.

El màster, de 15 mesos de durada, va adreçat a joves amb un mínim de 2 anys d\'experiència laboral en qualsevol branca del món empresarial. Durant el darrer curs, la mitjana d\'edat era de 25 anys i la meitat dels participants procedia del sector financer. L\'experiència laboral de la resta de participants estava vinculada amb sectors com l\'agricultura, els recursos humans i el comerç, sectors on havien treballat un 12,5% dels participants en els tres casos.