Les veus masculines i femenines són igual d'efectives en els missatges radiofònics

El passat mes de novembre la revista Sex Rols. A Journal of Research, va publicar un estudi sobre l'efectivitat de la veu femenina i masculina en la publicitat, realitzat per Emma Rodero i Olatz Larrea, professores del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra,  i Marina Vázquez, professora de la Universitat de Mèxic.

La professora i també directora del Programa de postgrau de Locució per a Radio i Televisió de l’IDEC-UPF Emma Rodero va afirmar que "senzillament, les dues veus, femenina i masculina, estarien en igualtat de condicions pel que fa a l'efectivitat i l'adequació de transmissió del missatge radiofònic".

L'estudi va confirmar que la percepció de les veus, en la mesura en què van desapareixent les diferències de gènere es van equiparant i, per tant, es poden considerar igualment efectives i amb una capacitat similar per atreure l'atenció i el record sobre el contingut de l'anunci.

Podeu veure la notícia publicada a la web de la UPF aquí.