Les dues darreres proves realitzades pel ForensicLab ajuden a resoldre el cas d’Óscar Sánchez

El Tribunal d'Apel·lació de Nàpols ha decidit absoldre a Óscar Sánchez, rentacotxes de Montgat que va ser condemnat a 14 anys de presó a Itàlia, acusat de narcotràfic, després d'examinar els resultats de les darreres proves de foniatria realitzades per Jordi Cicres i Núria Gavaldà , investigadors del ForensicLab, de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA) de la UPF.

Jordi Cicres , l licenciat en Filologia Catalana i Filologia Hispànica, coordinador i membre de la direcció acadèmica del Màster en Lingüística Forense de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, i Núria Gavaldà , llicenciada en Filologia Anglesa i també professora del màster, varen ser els encarregats de portar a terme aquestes noves proves que van servir per absoldre a Óscar Sánchez.

El dictamen pericial de veu realitzat pel ForensicLab va forçar a la jutge italiana a demanar dues proves pericials de veu més per verificar la seva innocència. El veredicte va arribar d esprés d'examinar els resultats i comprovar que no es tractava de la mateixa veu, fet que va conduir a la decisió de la jutge a absoldre'l.

La seva absolució arriba mesos després que la Fiscalia General de l'Estat espanyol informés a la justícia italiana que Óscar Sánchez era innocent i que un presumpte narcotraficant havia suplantat la seva personalitat.

Óscar Sánchez va ser detingut al seu lloc de treball de Montgat per la Guàrdia Civil el 5 de juliol de 2010 acusat de ser el presumpte col·laborador d'un important clan de la camorra napolitana . La justícia italiana el va acusar de narcotràfic i, des de llavors, ha estat 20 mesos empresonat.

Llegir més sobre aquest article aquí