L'Animació i els Efectes Especials al Cinema Contemporani

El passat dimarts 14 d'octubre Bruno Simões, animador de Blue Sky Studios i exparticipant del Màster en Animació de l'UPF-IDEC va oferir la conferència “L'Animació i els Efectes Especials al Cinema Contemporani”.

Bruno va explicar la seva experiència com a artista de previsualització tant a MPC, The Moving Picture Company (Londres) com a Blue Sky Studios (Nova York). Per a això, va mostrar el material de les pel·lícules en les quals ha participat al llarg de la seva carrera (Prometheus, Harry Potter, Rio 2, etc), descrivint, plànol a plànol, els detalls del seu treball personal.

Tot seguit, va explicar les etapes de la creació de seqüències d'acció en pel·lícules d'acció real, des de l’storyboard fins al metratge final, i va destacar el rol que les eines de l'animació tenen al cinema contemporani. Finalment va avançar els seus propers projectes, entre els quals es troben la producció de “L'Era del Gel 5”.

Van assistir a aquesta conferència organitzada en el marc del Màster Universitari en Animació, alumnes i exalumnes del màster, així com altres estudiants de grau de la Universitat Pompeu Fabra.