La UPF obté la qualificació Campus d'Excel·lència Internacional

Segons ha fet públic aquest matí el Ministeri d'Educació, el projecte "Campus UPF- Icària Internacional" ha obtingut la qualificació Campus d'Excel·lència Internacional en la convocatòria 2010.

El programa Campus d'Excel·lència Internacional, dotat de 75 milions d'euros, és una convocatòria del Ministeri d'Educació amb l'objectiu de situar vora el 2015, les universitats espanyoles d'excel·lència entre les millors d'Europa i promoure el seu reconeixement internacional. Els nou membres del jurat internacional han concedit a vuit de 22 projectes finalistes la qualificació Campus d'Excel·lència Internacional. A més de la UPF, les altres set universiats que han resultat distingides: la de Barcelona, la Politècnica de Catalunya, Sevilla, Saragossa, Politècnica de Madrid, País Basc i València. En particular, la UPF obtindrà un total de quatre milions d'euros en concepte de crèdits sense interessos per desenvolupar un projecte entre el 2013-2016.

El rector de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Joan Moreso, expressa "la seva satisfacció per la qualificació obtinguda i la considera un reconeixement al propòsit de la UPF per desenvolupar un model de qualitat des de la seva fundació, fa vint anys. La distinció obtinguda suposa, a més, una forta empenta per accelerar el desenvolupament del projecte d'excel·lència de la UPF, amb la col·laboració d'altres universitats, com la UOC, i centre tecnològics i plataformes de postgrau".

El projecte "UPF - Icària Internacional" es fonamenta, en primer lloc, en l'experiència acumulada per la Universitat en els seus vint anys d'existència. En aquest curt període, la UPF ha assolit una combinació afortunada de qualitat i prestigi docent amb un compromís indefugible per convertir-se en una universitat de recerca de primer nivell. Els resultats acrediten que aquest model és l'adequat i els indicadors de docència i recerca la ubiquen entre les millors d'Espanya i en una bona posició a nivell internacional (Posició 155 del món, 2ª espanyola, al Rànquing del Times Higher Education (THE) 2010. Entre les 300 i 400 millors universitats del món i entre les 7 primeres espanyoles. Rànquing de Xangai, ARWU 2010).

El projecte neix del propòsit de la UPF de donar un pas decisiu cap a l'increment de l'excel·lència basada en un model centrat en una política oberta al món, internacional, d'incorporació d'investigadors i professors, la qual cosa li permet reforçar una oferta internacional d'estudis de postgrau, màsters i doctorats, així com realitzar una recerca d'alt nivell en la frontera del coneixement.

En relació amb el projecte presentat a l'anterior convocatòria CEI 2009, en què la UPF va obtenir la qualificació de "prometedora", hi ha dues novetats principals. La primera és la incorporació de noves i rellevants agregacions estratègiques: la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) -que aporta la bimodalitat en l'ensenyament-, l'Aliança 4 Universitats (UAM, UAB, UC3M i UPF), l'Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI), el Barcelona Institute of Architecture (BIArch) i el centre Barcelona Beta, promogut per la Fundació Pasqual Maragall per a la Recerca sobre l'Alzheimer. La segona novetat és que el projecte 2010 destaca la fortalesa dels tres àmbits de coneixement propis de la UPF -ciències biomèdiques, ciències socials i humanes, i ciències i tecnologies de la comunicació-, potenciant les seves interrelacions i sinergies.