La UPF lidera la recerca en economia, empresa i negocis de l’Estat

rankings I-UGRS'acaba de publicar la tercera edició dels 'Rànquings I-UGR de les Universitats Espanyoles segons Camps i Disciplines Científica 3 ª ed. 2012', també coneguts com a Ranquings ISI. Es tracta d'un rànquing d'universitats públiques i privades espanyoles basades en la investigació publicada a les revistes internacionals de major impacte i visibilitat.

La UPF, entre les deu millors posicions en set àmbits científics
Per àmbits científics, la Universitat Pompeu Fabra en l'edició 2012 aconsegueix assolir la primera posició en el camp de 'Economia, Empresa i Negocis'. Així mateix, se situa en quarta posició a 'Ciències Biològiques'. És més, en 7 dels 12 camps científics analitzats aconsegueix posicionar-se entre les 10 primeres posicions, sent destacable la seva setena posició a 'Medicina i Farmàcia'.

Per disciplines, lidera Economia, Genètica, Biologia Evolutiva i Salut Pública
De les 37 disciplines científiques que s'analitzen en el rànquing en 8 d'elles la Universitat Pompeu Fabra aconsegueix situar-se en el top cinc nacional, és més, aconsegueix una primera posició en 'Economia', 'Genètica i Biologia Evolutiva' i 'Salut Pública'. També se situa en el top 3 nacional en investigació en les disciplines de 'Ciència Política', 'Multidisciplinar', 'Empresa' i 'Bioquímica, Biològica Cel·lular i Molecular'. Finalment, ocupa un cinquè lloc en el tòpic de 'Sociologia'.

Alguns aspectes metodològics del rànquing I-UGR
Els 'Rànquings I-UGR de les Universitats Espanyoles segons Camps i Disciplines Científiques 3a. ed. 2012', ofereixen rànquings per a 12 camps i 37 disciplines científiques. La sèrie temporal que abasta és un període de cinc anys (2007-2011) i un altre període que inclou els darrers deu anys (2002-2011) i utilitza com a font d'informació les bases de dades de Thomson-Reuters, referència bàsica de les agències d'avaluació com CNEAI o ANECA.

L'objectiu principal d'aquests rànquings és descobrir les fortaleses i debilitats del sistema universitari espanyol de recerca en diferents àmbits del coneixement.