La UPF escala 42 posicions al QS World University Rankings

La Universitat Pompeu Fabra ha pujat 42 llocs respecte el QS World University Rankings de l'any passat, passa de la posició 308 a la 266. La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la de Barcelona (UB) es troben entre les 200 millors del món (176 i 187, respectivament), mentre que la Politècnica de Catalunya (UPC) ocupa la posició 350.

Els QS World University Rankings, un dels més prestigiosos, l'elabora amb caràcter anual Quacquerelli Symonds (QS) i avalua més de 2.000 institucions,  entre les quals 700 universitats de tot el món.

Pel que fa a la resta de l'estat, els centres que apareixen són l'Autònoma de Madrid (206), la Complutense de Madrid (UCM) (226), la Carlos III (343) i la de Navarra (359). Més enllà de la posició 400, el rànquing engloba les universitats en blocs de 50, per la qual cosa la Politècnica de València apareix a la 401-450; i la Politècnica de Madrid, Granada, Salamanca, Santiago de Compostel·la i València apareixen entre els llocs 451-500.

La Universitat de Saragossa es troba al tram 501-550, i la de Sevilla al 551-600, mentre que més enllà de la posició 600 hi ha la Universitat d'Alcalà i la de Múrcia.

En el panorama internacional, el Massachusetts Institute of Technology (MIT) ha arrabassat el primer lloc a Cambridge, mentre que Harvard ha quedat com a tercera universitat del món. El MIT ha estat catapultat a la primera posició pels seus excel·lents resultats pel que fa a citacions a proporció dels estudiants per càtedra així com per l'increment de les seves facultats internacionals.