La UPF es consolida entre els cent millors centres d'Economia del món

La Universitat de Tilburg (Països Baixos) ha elaborat el Top 100 d'universitats líders en recerca en Economia, un rànquing calculat a partir d'una base de dades que recull els treballs publicats a les 68 revistes de referència més importants en els àmbits de l'Econometria, l'Economia, l'Estadística i les Finances, per al període 2007 - 2011. Per tant, inclou la producció científica dels professors del Departament d'Economia i Empresa del període considerat.

En aquesta classificació mundial, per al període 2007-2011, situant-se al lloc 43è, la UPF es consolida entre les 100 universitats millors del món, és la primera universitat a l'Estat i la desena dins les universitats europees.

Molts dels docents del Departament d’Economia i Empresa combinen la seva tasca docent a la UPF amb la direcció acadèmica, la coordinació i la docència a la Barcelona School of Management i a l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra.

La segona universitat millor puntuada a nivell de l'Estat segueix sent, en comparació a l'edició 2004-2008, la Universitat Carlos III de Madrid, que ocupa el 53è. lloc, seguida de la Universitat Autònoma de Barcelona, que es troba en la posició 98 del rànquing.

Atenent als deu primers classificats en la classificació mundial, s'evidencia que el rànquing està clarament dominat per les universitats nord-americanes, concretament les de Harvard, Chicago, New York, California-Berkeley, MIT, Standford, Columbia, Yale,  Northwestern i Pennsylvania per aquest ordre.

Pel que fa a Europa, la primera entitat que puntua en el Top 100 és la London School of Economics and Political Science (Regne Unit) que ocupa la posició onzena, seguida d'Oxford (Regne Unit) a la 14a. Tilburg (Holanda) al lloc 21è.

L'aplicatiu accessible a Internet, permet consultar la producció científica per països, per a cadascun dels centres i per a cadascuna de les publicacions considerades al rànquing.