La UPF, entre les millors universitats del món en Economia

La Universitat Pompeu Fabra ocupa la posició 38 en l'àmbit d'Economia i Econometria en l’àrea de Ciències Socials del rànguing QS. La UPF se situa, per tant, entre les cinquanta primeres universitats del món, i és la primera de l'Estat, seguida de les universitats Carlos III de Madrid (51-100) i l'Autònoma de Barcelona (101-150). La UPF també apareix en el percentil 100-150 en l'àmbit de les Ciències Polítiques del mateix rànquing.

A nivell mundial, el primer lloc en Economia és per al MIT (EUA), seguit de les universitats de Harvard, Chicago, Princeton, London School of Economics i Stanford.

El QS World University Rankings 2012 és un dels més prestigiosos a nivell mundial. L'elabora amb caràcter anual Quacquerelli Symonds (QS) i avalua més de 2.000 institucions, entre les quals 700 universitats de tot el món.

Els índexs es calculen atenent a sis indicadors: reputació del centre segons acadèmics  (40%), prestigi del centre segons sector privat (10%), nombre de citacions segons SciVerse Scopus per professor (20%), rati d'estudiants per professor (20%), percentatge d'estudiants estrangers (5%) i percentatge de professors provinents d'altres països (5%).

Amb aquests indicadors s'elabora un rànquing global, així com també els diferents rànquings específics per àrees del coneixement. Més concretament, els índexs corresponents a les àrees d'Arts i Humanitats; Enginyeries i Tecnologia; Ciències de la Vida i Medicina; Ciències Naturals i, finalment, Ciències Socials i de Gestió.