La UPF, entre els cent millors centres d'Economia del món

La Universitat de Tilburg (Països Baixos) ha elaborat el Top 100 d'universitats líders en recerca en Economia, un rànquing calculat a partir una base de dades que recull els treballs publicats a les 68 revistes de referència més importants en els àmbits de l'Econometria, l'Economia, l'Estadística i les Finances, per al període 2004-2008.

En aquesta classificació mundial,  la UPFse situa al lloc 35è, sent la primera universitat de l'Estat, i està entre les  deu primeres universitats europees, concretament en el setè lloc.

Al considerar les cinc millors revistes en economia del món (Econometria, Journal of Political Economy, American Economic Review, Quarterly Journal of Economics i Review of Economics Studies), la producció científica dels professors del Departament d'Economia i Empresa fa avançar la posició de la UPF fins al 31è lloc del rànquing d'universitats líders en recerca en Economia.

A Europa només els departaments d'economia de molt llarga tradició (com ara London School of Economics, University College London o Oxford) se situen per damunt de la UPF.

Nombrosos docents del Departament d'Economia i Empresa dirigeixen i/o imparteixen docència als màsters i programes de postgrau de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra.