La UPF Barcelona crea el Consell Assessor Empresarial a Colòmbia

El passat divendres 15 de març de 2013 el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Joan Moreso, va presidir la constitució del Consell Assessor Empresarial de la UPF a Colòmbia, format per un grup de 12 empreses de diferents sectors, amb l'objectiu d'assessorar aquesta universitat en les necessitats de formació actuals i futures a Colòmbia.

El Consell Assessor Empresarial està format per Aqualogy, Aviatur, BBVA, Brigard & Urrutia, Caracol Radio, Ediciones B, Fundación Cardioinfantil, Gas Natural, Novartis, Pacific Rubiales, Grupo Ethuus i Telefónica, i ja ha realitzat la seva primera reunió de debat a la seu de Brigard & Urrutia a Bogotà. Francesc Solé, membre de la Junta Directiva de Pacific Rubiales, ha estat nomenat president del Consell.

Els representants de les empreses signants van ser:

• Francesc Solé, membre de la junta directiva de Pacific Rubiales. Va ser elegit president del Consell Assessor, a petició del rector i ratificat per la votació dels seus membres.
  • Philippe Vergnaud, director general a Colòmbia d'Ediciones B.
  • Gustavo Robledo, director de desenvolupament de negoci d’Aqualogy Latam (AGBAR).
  • Adolfo Francisco, gerent general de Caracol Radio.
  • José Andrés Romero, soci principal de Brigard Urrutia Advocats.
  • Fernando Ricaurte, vicepresident de recursos humans del BBVA.
  • Rodrigo Cabrera, director de recerca en biologia molecular de la Fundación CardioInfantil.
  • Joan Carles Álvarez, director de Telefónica.
  • Maria Fernanda Hurtado, public affairs & Social Responsability head de Novartis.
  • Jean Claude Bessudo, president de Aviatur.
  • Cèsar August Borràs Gómez, director de recursos humans de Gas Natural Fenosa. En representació seva va assistir a la signatura Sílvia Solarte, gerent de desenvolupament de recursos humans de la mateixa empresa.
  • Carlos Cuartas, director comercial del Grup Ethuus.
  • Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra.
  • Carme Martinell, directora  general de la Fundació Privada Institut d’Educació Contínua (IDEC i Barcelona School of Management).
  • Ronal Jamid Bohórquez, delegat de la Universitat Pompeu Fabra a Colòmbia.

La Universitat Pompeu Fabra és una universitat pública creada el 1990 a Barcelona que, d'acord amb el rànquing Times Higher Education (THE) i ocupa la posició 17 en el món i la 9 a Europa entre les universitats que tenen menys de 50 anys. La UPF té la vocació d'una docència de qualitat, una recerca d'excel·lència i una forta internacionalització.

La Universitat Pompeu Fabra realitza activitat formativa de grau en els àmbits de Ciències Socials i Humanístiques, Salut i Comunicació i Tecnologies de la Informació. Des dels seus inicis ofereix els seus programes de postgrau i formació contínua a través de l'IDEC, i des de fa un any a través de la seva escola de negocis, la Barcelona School of Management.

Ronal Jamid Bohórquez és el delegat de la Universitat Pompeu Fabra a Colòmbia, amb la missió de generar activitat d'alt nivell de qualitat per part de la universitat a Colòmbia.

Un dels objectius de la universitat és dinamitzar el capítol d'antics alumnes a Colòmbia, que compta amb el lideratge de Juan Camilo Pérez.