La Universitat Pompeu Fabra i Microsoft anuncien BCNPlay2008

El pròxim 30 de juny, començarà BCNPlay2008, l?escola d?estiu de videojocs organitzada per la Universitat Pompeu Fabra i l?Institut d?Educació Contínua, que en aquesta segona edició tornarà a comptar amb el suport d?Xbox 360?.

Bcnplay2008 serà el punt de trobada dels desenvolupadors de videojocs que unifiqui formació continuada de qualitat amb l?experiència d?una escola d?estiu en un context universitari. Una de les novetats més destacades d?aquesta edició és l?ampliació de l?oferta formativa sobre Xbox 360 amb dos tallers d?XNA Game Studio Express, un de bàsic i un d?avançat. El taller de programació avançada, novetat d?aquesta edició, tractarà sobretot tècniques d?animació de personatges prenent com a exemple el popular Marcus Fenix de Gears of War?.

En l?àmbit dels tallers, BCNPlay oferirà cursos sobre disseny de producte, programació de shaders i creació de personatges per a videojocs, amb èmfasi en tècniques per a consola de nova generació. Com és habitual a la UPF, els cursos són impartits en la seva totalitat per professionals de la indústria que acumulen més de cinquanta anys d?experiència combinada en desenvolupament.

Novetat també d?aquesta edició seran les conferències magistrals, a càrrec de destacats membres de la indústria. Aquest any, Ricard Pillosu (programador d?Intel?ligència Artificial a Crytek, creadors de Crysis) presentarà les tècniques d?IA emprades a l?estudi. Pròximament s?anunciaran més conferències que s?uniran a aquesta.

?És per a Microsoft un plaer col?laborar una vegada més a BCNPlay. La creativitat no coneix fronteres i estem convençuts que la cobertura addicional sobre XNA servirà per donar ales als creadors espanyols?, ha declarat Oscar del Moral, cap de producte dels jocs per a Xbox a Espanya. Microsoft, una vegada més, ha sigut un soci clau que proporciona suport organitzatiu i logístic a l?esdeveniment. En paraules de Daniel Sánchez-Crespo, director de Bcnplay2008, ?després d?una primera edició amb èxit, esperem aquest any reforçar la nostra oferta i així convertir-nos en referència obligada en la formació sobre videojocs a Espanya?.

Tota la informació de matrícula, horaris i temaris està disponible a www.bcnplay.org

Per a consultes i peticions de mitjans, poseu-vos en contacte amb:

Oscar Olivas, Institut d?Educació Contínua, UPF

e-mail: oscar.olivas@idec.upf.edu