La segona beca literària Hans Nefkens la guanya l’escriptora Margarita García Robayo

La segona beca literària concedida per la Fundació Hans Nefkens amb la col·laboració del Màster en Creació Literària de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra, i que està dirigida a escriptors en llengua castellana nascuts després de l’1 de setembre de 1978, amb l’objectiu que cursin el màster el pròxim curs acadèmic i escriguin una novel·la o llibre de relats durant un any de residencia a Barcelona i que publicarà i difondrà l’editorial Alfabia,  ha estat atorgada enguany a l’escriptora Colombiana Margarita García Robayo.

El jurat de l’edició integrat per José Manuel Martos, Remedios Zafra, i  Daniel Gascón, ha escollit el projecte  de Margarita García Robayo entre 14 finalistes sobre un total de 139 projectes presentats provinents de Catalunya, Espanya, Argentina, Mèxic i Colombia.

L’autora ha guanyat la beca pel seu projecte literari “Gente que pasa y se va” on segons les seves pròpies paraules “busca explorar la sensació permanent que produeix la immigració”.

En les pròximes setmanes la Fundació Hans Nefkens i el Màster en Creació Literària de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra publicaran les bases de la tercera  convocatòria i es comprometen a seguir col·laborant en el recolzament de la creació artística de qualitat “amb vocació cosmopolita”, en aquest context de crisis econòmica.