La recerca de la Universitat Pompeu Fabra, la de més impacte a l’Estat

La recerca de la Universitat Pompeu Fabra és la que va aconseguir més impacte a l’Estat espanyol entre 2005 i 2009, segons l’informe Indicadors de recerca i innovació de les universitats públiques catalanes elaborat per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP). L’informe es va presentar el passat 17 de desembre a la Universitat de Barcelona (UB), i va estar presidit per Dídac Ramírez, rector de la UB; Francesc Xavier Grau, rector de la Universitat Rovira i Virgili i president de l'ACUP, i Lluís Jofre i Roca, director general d'Universitats de la Generalitat de Catalunya.

L’estudi informa que prop del 60% de la recerca i la innovació que es fa a Catalunya prové de les universitats públiques catalanes i amb  l'1,5% de la població europea realitza el 3% de la producció científica Europa i el 0,7% de la de tot el món. Aquestes dades evidencien que el sistema universitari públic català disposa de la maduresa i l'excel·lència suficients que permeten obtenir recursos i generar coneixement de manera eficaç i eficient, basat en l'alta productivitat i qualitat del personal dedicat a la recerca.

De mitjana, els investigadors catalans són un 80% més productius que la mitjana espanyola i la qualitat de la recerca que es fa a Catalunya situa totes les universitats públiques amb un impacte superior a la mitjana mundial. En l'àmbit espanyol, els tres centres que van aconseguir més impacte entre 2005 i 2009, van ser per ordre, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili.

Informe Complert: Indicadors de recerca i innovació de les universitats públiques catalanes per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP).