La Gestió econòmica del FC Barcelona

El passat 4 de febrer es va celebrar la conferència ?Lecciones de gestión económica de la experiencia con el FC Barcelona? dins el marc de l'Associació d'Antics Alumnes de l'IDEC-UPF.

Carles Murillo, president de la Comissió Econòmica Estatuària del FC Barcelona va explicar a l'audiència la planificació estratègica del club que des del 2003, i amb Joan Laporta com a president, defineix els eixos d'actuació dels últims anys.

Va iniciar la conferència afirmant que ?La gestió es clau per obtenir bons resultats. Qualsevol entitat s'ha de mesurar en funció dels resultats esportius, socials i econòmics?.

Basant-se en aquesta premissa es va dissenyar el pla estratègic, els tres pilars fonamentals del qual són:

• El club de socis
  • Aposta per l'entreteniment: Enjoy Barça
  • Compromís amb la societat (posicionament internacional)

Carles Murillo va exposar els punts claus del pla estratègic, que van contribuir en poc de temps a les victòries tan econòmiques com esportives del club. Va senyalar que ?els resultats no son qüestió de sort, sinó que els resultats d'una empresa/equip es construeixen dia a dia?.

L'acte va finalitzar amb el sorteig de dos exemplars del llibre ?El nou Barça?, de Carles Murillo i amb un vídeo que recull imatges d'alguns dels moments d'èxit del FC Barcelona.

Carles Murillo Fort, és director del Màster en Gestió y Direcció de l'Esport i del Màster en Negocis Internacionals de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra.