La degana de la Barcelona School of Management es reuneix amb el professor Yoji Akao

Ana Valenzuela, degana de la Barcelona School of Management, es va reunir amb el professor Yoji Akao, fundador del Quality Function Deployment (QFD) , per a presentar-li la nova escola de negocis de la Universitat Pompeu Fabr a. L'entrevista va tenir lloc el passat 28 de setembre a Barcelona després de la participació del professor Yoji Akao a la V Trobada Empresarial: “Retrobar l'essència per a innovar” . Acte organitzat pel Club Excel·lència, patrocinat per AENOR , Asenta , Banc Sabadell i Konsac Group i en col·laboració amb ACC1Ó , Casa Àsia , Col·legi d'Enginyers de Catalunya , la Barcelona School of Management -Universitat Pompeu Fabra, PIMEC i Plataforma Editorial .

La degana va presentar al professor Akao l'escola de negocis de la UPF, que aglutina l'oferta formativa en economia, empresa i gestió pública. A més, en la seva primera visita a Espanya, el pare de la metodologia QFD, va conversar amb la degana sobre aquesta metodologia, que permet traslladar les necessitats dels clients en especificacions de producte, prioritzar-les i donar-los respostes innovadores, així com millorar els processos fins a una efectivitat màxima. La innovació és un punt en comú entre la metodologia QFD i la visió de la Barcelona School of Management, que ha estat creada amb vocació de ser referència internacional en producció científica, transferència i formació dels nous i noves managers del segle XXI.

Durant l'entrevista, el pare del QFD va emfatitzar que “la innovació requereix un coneixement profund de les necessitats del client/grups d'interès, una cuidada exploració de la tecnologia, una sinèrgia de múltiples perspectives i la incorporació de noves idees”.

La Barcelona School of Management va inaugurar el seu primer curs acadèmic 2011-12 el passat 15 de setembre, i compta amb l'aval de l'experiència docent i el prestigi del Departament d'Economia i Empresa de la UPF , que en els últims anys s'ha convertit en un dels centres en docència i investigació líders en el seu àmbit a nivell europeu.