L’IDEC-Universitat Pompeu Fabra i CV&A Consulting organitzen la MoodleMoot 2013

Els propers dies 26, 27 i 28 de setembre es celebra a Barcelona la MoodleMoot 2013, organitzat per l’IDEC- Universitat Pompeu Fabra i CV&A Consulting. Moodle és l’Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA) o Learning Management System (LMS) basat en programari lliure més instal·lat arreu del món, amb més de 180.000 descàrregues mensuals, 87.000 campus registrats, més de 73 milions d’usuaris a 239 països i en 120 idiomes. L’Estat Espanyol ocupa el segon lloc mundial en l’adopció i ús de Moodle per darrera dels Estats Units. La comunitat Moodle en català es també una de les més actives.

Les MoodleMoots són reunions anuals d’àmbit local, en la qual s’intercanvien  experiències, s’estableixen bones pràctiques, es presenten novetats del producte, es realitzen tallers pràctics d’aprenentatge i es fan conferències i taules rodones sobre temàtiques tant de caire pedagògic com tecnològic. Hi participen empreses patrocinadores amb productes que ofereixen un valor afegit als entorns aprenentatge basats en Moodle. Durant l’any 2013 hi haurà més d’una vintena de MoodleMoots a nivell internacional, i la que es farà els propers dies 26, 27  i 28 de setembre a Barcelona a la seu de l’IDEC, serà la desena edició coincidint amb el desè aniversari de la creació de Moodle. A més, a Barcelona s’ha confirmat la presència de Martin Dougiamas, creador de Moodle, així com la directora general de la Fundació Institut d’Educació Contínua, Carme Martinell i el regidor d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona, Gerard Ardanuy.

L'entorn d'aprenentatge Moodle (www.moodle.org) es distribueix gratuïtament, i està basat en els principis pedagògics constructivistes, amb un disseny modular, que fa fàcil agregar continguts i activitats per motivar a l'estudiant i fomentar l’aprenentatge col·laboratiu. La majoria d’institucions educatives utilitzen Moodle com a EVA, i gran quantitat d’empreses privades i institucions públiques, el fan servir en departaments en els quals la formació és un eix fonamental de la seva activitat.

La sessió es podrà seguir també per Twitter amb el hashtag: #mootes13

Consulta el programa: http://2013.moodlemoot.net/