Juan Villoro, entrevistat per la revista llatinoamericana Gatopardo

Juan Villoro, escriptor mexicà i professor del Màster universitari en Creació Literària de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, és portada de la revista llatinoamericana Gatopardo, en què explica el seu estil d'escriptura i fa referència a la figura del seu pare, l'escriptor Luis Villoro Tozano, considerat un dels filòsofs mexicans més respectats.

En aquest article, Juan Villoro ressenya les diferències entre l'escriptura del seu pare (Villoro filòsof) i la seva (Villoro escriptor):

Si la prosa del Villoro escritor va de forma vertiginosa directo al descubrimiento (y el trayecto al descubrimiento suele ser aún más revelador), la del Villoro filósofo hace el rodeo revelador: "Quien está preso en un estilo de pensar ideológico no tiene por qué aceptar que su creencia se deba a intereses particulares, porque él sólo ve razones. En realidad, si aceptara que su creencia es injustificada y que sólo se sustenta en intereses, no podría menos que ponerla en duda. Por eso la crítica a la ideología no consiste en refutar las razones del ideólogo, sino en mostrar los intereses concretos que encubren".

Juan Villoro va ser coordinador de les assignatures Escriptura Literària en Castellà i Conte en els cursos acadèmics 2010-2011 i 2011-2012, respectivament. Les dues assignatures s'integren en el programa del Màster universitari en Creació Literària, que s'imparteix actualment a l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra. També va formar part del jurat de la primera beca per a joves escriptors que va concedir la Fundació Hans Nefkens l'any 2012.

Juan Villoro és professor de Literatura a la UNAM i convidat a les universitats de Yale, Boston i Pompeu Fabra de Barcelona, on resideix actualment. Premiat en les seves múltiples facetes de narrador, assagista, autor de llibres infantils i traductor d'obres importants en alemany i en anglès, Juan Villoro és cada vegada més reconegut com un dels principals escriptors llatinoamericans contemporanis.

Llegiu més sobre l'article aquí.