Josep-Eladi Baños rep la distinció Vicens Vives a la qualitat docent universitària

La Generalitat de Catalunya va aprovar el passat 27 d'agost concedir les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària 2013, que reconeixen l'excel·lència en aquest àmbit. El Govern atorgarà tres premis individuals i quatre de col·lectius, que seran lliurats el divendres 6 de setembre a la Universitat de Girona, durant l'acte oficial d'inauguració del curs acadèmic 2013-2014 del sistema universitari català.

Pel que fa als premis col·lectius, la distinció Vicens Vives ha estat atorgada al projecte El contacte precoç dels estudiants amb la medicina clínica: dues experiències en l'escenari de l'Espai Europeu d'Educació Superior, del grau de medicina conjunt de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), per la innovació en la formació integral del coneixement mèdic i pel fet d'apropar els estudiants a la realitat assistencial en els seus diferents vessants des de l'inici del grau.

Els professors guardonats per aquest projecte són Josep-Eladi Baños Díez, catedràtic de Farmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF i director del Màster Universitari en Lideratge i Gestió de la Ciència i la Innovació de la Barcelona School of Management; Mariano Sentí Clapés, professor agregat del mateix departament, i Ramon Miralles, professor de Medicina de la UAB.

El professor Josep Maria Casasús Guri, catedràtic de Periodisme del Departament de Comunicació de la UPF, ha rebut la distinció a títol individual, en reconeixement a la seva trajectòria professional i, molt especialment, per l'atenció constant als nous fenòmens socials i tecnològics i a les qüestions deontològiques, aspectes molt rellevants en aquest àmbit acadèmic. Josep Maria Casasús és director del Màster en Direcció de Comunicació de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra. Pioner en la recerca, divulgació i projecció del periodisme al nostre país, Casasús ha estat degà de la Facultat de Comunicació de la UPF, és membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans i Creu de Sant Jordi.

Cada distinció està dotada amb 20.000 euros, tant en la categoria individual com en la col·lectiva. El premi s'ha de destinar a projectes d'innovació o de millora docent, a decisió dels guardonats.