José María Micó, guanyador del Premi Internacional de Poesia Generació del 27 amb la seva obra 'Caleidoscopio'

José María Micó, director del Màster universitari en Creació Literària de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra, catedràtic de Literatura Espanyola del Departament d’Humanitats de la UPF, poeta i traductor, va ser escollit ahir dimarts guanyador del XV Premi Internacional de Poesia Generació del 27 per la seva obra Caleidoscopio, d’entre un total de 242 obres presentades per autors de tot el món.

El guardó, convocat pel Centre Cultural Generació del 27 de la Diputació de Màlaga, està dotat amb 15.000 euros i l’obra serà publicada per la prestigiosa editorial madrilenya Visor.

El jurat estava format per experts del món literari: Luis García Montero, Premi Nacional de Poesia, Jesús García Sánchez, responsable de l’editorial Visor, Josep Maria Rodríguez, guanyador de la convocatòria anterior, i José Antonio Mesa Toré, director del Centre Cultural Generació del 27. L’acte va ser presidit pel catedràtic de Lexicologia Antonio Garrido Moraga, i María Jesús Bernet Viso va actuar com a secretària.

Caleidoscopio té registres plurals i aborda temes com la identitat, la soledat o la incomunicació, segons va afirmar el president del jurat, Antonio Garrido Moraga. Es tracta d’un poemari “molt meditat” i ric en matisos, “enginyós en el sentit de la construcció, de l’estructura”, va afegir.

El Premi Internacional de Poesia Generació del 27, que aquest any ha arribat a la 15a. edició, és, juntament amb el premi Loewe, un dels guardons més importants dins l’àmbit de la poesia que es concedeixen a Espanya.

José María Micó

José María Micó va néixer a Barcelona el 1961 i és catedràtic de Literatura Espanyola a la Universitat Pompeu Fabra, on ha promogut el primer Màster universitari en Creació Literària. La seva obra poètica inclou els llibres La espera (1992, Premi Hiperión), Letras para cantar (1997), Camino de ronda (1998), Verdades y milongas (2002) i La sangre de los fósiles (2005). Ha estat inclòs en diverses antologies i una selecció dels seus versos ha estat traduïda a Itàlia amb el títol Prima stazione. Poesie suelte 1990?2005 (Florència, Pagliai Polistampa, 2008). Autor també d’edicions filològiques i d’estudis literaris, el més recent dels quals és Las razones del poeta (Gredos, 2008). A més, ha traduït grans poetes europeus com Ausiàs March, Jordi de Sant Jordi i Ludovico Ariosto (Sátiras el 1999 i Orlando furioso el 2005, pel qual ha obtingut a Espanya el Premi Nacional a la Millor Traducció i, a Itàlia, el Premi Internacional Diego Valeri i el Premi Nazionale per la Traduzione).

José María Micó rebrà el Premi Internacional de Poesia Generació del 27 després de vint anys des de l’últim guardó.

Més informació sobre les obres de José María Micó.