El ticketing obre noves opcions de gestió per a les empreses i organitzadors d'esdeveniments esportius

El desenvolupament d'internet i la globalització de la societat obren grans oportunitats a les empreses esportives per desenvolupar tècniques i opcions de ticketing que serveixin per millorar el seu negoci i alleujar el seu compte de resultats. Aquesta és una de les grans conclusions que es poden extreure de la III Jornada SocialNetSport que s'ha celebrat aquest divendres a la Barcelona School of Management (BSM) i en la qual han intervingut responsables dels grans clubs esportius de la ciutat, el seu Ajuntament i portals implicats en aquest procés com Atrápalo i Viagogo, entre altres persones.

El director de Actis, Leisure & Sport i professor del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la BSM, José Luis Ferrando, ha fet un repàs de l'evolució del ticketing esportiu en la seva conferència d'obertura i ha destacat l'important paper que aquesta opció de venda d'entrades per internet està tenint en les organitzacions empresarials esportives, sobretot perquè poden comptar amb uns ingressos més regulars. Permet vendre entrades amb antelació, arreu del món, a través de la targeta de crèdit i amb uns canals de distribució nous i segurs, que obliguen a les empreses a adaptar les seves estratègies de negoci a una nova situació de futur.

El professor Carles Murillo, codirector del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la Barcelona School of Management, ha moderat un interessant debat sobre el futur d'aquesta tècnica de venda d'entrades online per a esdeveniments esportius. Un dels més rellevants d'ells, la Fórmula 1, que comença en menys d'un mes, ha estat representada per Nona Ibarz, directora de Màrqueting del Circuit de Catalunya, que va revelar com el 18% de les entrades al Circuit es venen ja mitjançant agències independents de ticketing, mentre que un 25% addicional es ven per mitjà de la seva pròpia web. És a dir, en aquest esport global, la venda d'entrades a través d'internet ja té un pes molt similar al que suposa la venda a través d'agències de viatges i operadors turístics.

Promotors

Emili Sabadell, director de l'Àrea Operacions del FC Barcelona, ??ha ressaltat que gairebé el 50% de la venda d'entrades del FC Barcelona són online. 'La venda d'entrades online ha de ser amable, ràpida i eficient per no perdre la venda’, ha afirmat Emili Sabadell, encara insistint que, malgrat tot, ‘mai s'ha de descartar tampoc l'entorn offline '. El ticketing és important per al Club blaugrana encara que Sabadell ha reconegut que el Barça té una distribució social única, on el 85 % de l'aforament del Camp Nou és dels socis i per tant només gestionen vendes d'un 15 %. Per això, Sabadell ha insistit en la importància de conèixer bé el comportament de l'abonat i tenir eines de gestió de l'aforament eficients que els permetin obtenir una previsió d'aforament bàsica per a la venda òptima.

Des de l' Ajuntament de Barcelona, Xavier Amador, director de Relacions Institucionals, ha destacat la importància que el ticketing esportiu està tenint també per als promotors públics d'esdeveniments esportius. L'organització d'aquest tipus de grans cites és una de les bases de Pla Estratègic 2012-2020 de l'Ajuntament, com a palanca per a la projecció internacional de Barcelona i motor econòmic de la ciutat . Les opcions que la venda electrònica d'entrades obre per a aquest tipus de projectes són clau a l'hora d'aconseguir els objectius que els promotors es marquen per organitzar-los.

La III Jornada SocialNetSport va servir per consolidar l'esdeveniment com una de les referències dins del panorama nacional del màrqueting esportiu a través de la difusió de continguts d'alt valor afegit, amb l'aval dels experts de la Barcelona School of Management i la seva Màster en Direcció i Gestió de l'Esport.