El Màster en Gestió de l'Esport organitza una jornada específica sobre Patrocini Esportiu i reuneix els principals experts del sector

El patrocini esportiu serà el tema central de la 5ª Jornada del Màster en Gestió i Direcció de l’Esport de la UPF Barcelona School of Management que se celebrarà el proper 25 de febrer a Barcelona. El 2015, el patrocini en el món de l'esport ha viscut un any de rècord. La multinacional alemanya ADIDAS ha signat un acord de patrocini amb la NHL (Lliga Nord-americana d'Hoquei gel) per set anys i 490 milions de dòlars. La marca líder de l'esport, la nord-americana NIKE, ha arrabassat al seu gran rival, ADIDAS, les equipacions de l'NBA (l'acord, a partir de 2017, és per 1.400 milions de dòlars). A més, l'NBA també ha tancat importants acords de patrocini amb Verizon, per 400 milions de dòlars per tres anys. A Europa, la competició de futbol més important d'Espanya, La Lliga, ha experimentat un gran creixement econòmic durant els últims anys gràcies a la renovació de contractes de patrocini i l'obertura de nous mercats. No obstant això, la notícia en aquest 2015 va ser la no renovació de BBVA com el seu principal patrocinador. L'ACB (Lliga de Bàsquet) va signar amb Movistar un important acord de patrocini. I pel que fa a l'Euroleague, també han estat notícia les renovacions de contractes de patrocini actuals, sobretot amb Turkish Airlines.

Les previsions per al 2016 són igualment optimistes. El patrocini esportiu superarà els 60.200 milions de dòlars el 2016, segons ha publicat IEG, una de les firmes consultores més importants del món pel que fa a les seves previsions al món del patrocini per a aquest any 2016 on preveu un increment del 4,7% de la despesa en patrocini a nivell mundial. El patrocini esportiu és el sector que més creix -un 5%- i als Estats Units -que segueix marcant tendències- representa ja el 70 per cent de gruix del negoci.

De tot això, parlaran Carles Murillo, director del Màster en Gestió de l'Esport de la UPF, i Pau Serracanta, Managing Director de Dorna Sports, el proper 25 de febrer a l'edifici Balmes de la Universitat Pompeu Fabra. La jornada sobre patrocini esportiu comptarà amb importants representants del sector com José Luis Rosa Medina, de l'Eurolliga de Bàsquet, per explicar la gestió dels patrocinis a l'Euroleague i Xavier Cardona, director general d'DJO Global, qui parlarà de com gestionar el patrocini d'esportistes. També participarà Cristina Clerici, directora de comunicació i patrocini de la marca italiana Sergio Tacchini, per reflexionar sobre el patrocini des del punt de vista d'una empresa esportiva. I la jornada conclourà amb una conferència en format diàleg amb directius de dues de les empreses nacionals més importants i amb més repercussió en el patrocini esportiu: Beatriz Tobío, responsable de patrocinis de Repsol, i Anna Poch, directora d'Esdeveniments Corporatius de Banc Sabadell.
La jornada serà oberta al públic interessat i se celebrarà el proper 25 de febrer a la UPF Barcelona School of Management, organitzada pel Màster en Gestió i Direcció de l’Esport amb la col·laboració del Clúster de la Indústria de l'Esport a Catalunya, INDESCAT.

Programa complet de la Jornada

L’entrada és gratuïta, però és imprescindible l’inscripció prèvia aquí