Jaume Guardiola, convidat del Sopar Anual de l'IDEC

El passat 21 de novembre va tenir lloc el sopar anual que l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra ofereix als membres del seu Patronat, del Consell d\'Estudis i a les empreses patrocinadores i col?laboradores. L\'acte va ser presidit pel rector de la Universitat Pompeu Fabra i president de l\'IDEC, Josep Joan Moreso, i va tenir lloc, com ja és habitual, a la seu de l\'IDEC a Barcelona.

En aquesta ocasió el convidat va ser Jaume Guardiola, conseller delegat i director general de Banc Sabadell. La seva vinculació a l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra es remunta als primers anys, quan com a director general de Banca Catalana va formar part del Patronat i del Consell Rector. En aquests darrers anys Jaume Guardiola ha estat el màxim responsable del BBVA a l?Argentina (Banco Francés) i a Mèxic (Bancomer).

En la seva intervenció, Guardiola ens va parlar de la situació generada als Estats Units i altres mercats internacionals per la crisi de les ?subprimes? i les possibles repercussions en el sistema financer espanyol d?aquesta crisi global. Guardiola va explicar que aquestes eren dues situacions diferents que tindrien solucions diferents. Va destacar que l?etapa clau per la crisi de les ?subprimes? serà el primer trimestre del 2008, quan s?espera que es faci públic el valor real de les inversions en hipoteques d?alt risc. La situació a Espanya és diferent perquè no existeixen les hipoteques ?subprimes?, però la coincidència de la crisi financera global amb l?acabament del cicle alcista del sector immobiliari ha provocat una situació d?incertesa dels inversors internacionals. És per això, que és tan important que les institucions financeres espanyoles siguin capaces de convèncer els inversors estrangers que l?economia espanyola és força solvent, com ho ha demostrat en els darrers anys en els que ha estat al capdavant de l?economia europea i, per tant, és un bon mercat per invertir-hi.

Al sopar hi van assistir també diverses personalitats destacades del sector empresarial català, així com representants consulars de diversos països de l?Amèrica Llatina amb els que l?IDEC manté una estreta relació.