Jaume Casals va estrenar 'El aprendizaje de la muerte en la historia de las ideas' juntament amb el Premi Nacional de Literatura de Xile

Una nova estrena se suma a la col·lecció Pensamiento Contemporáneo de Ediciones UDP: es tracta de ?El aprendizaje de la muerte en la historia de las ideas?, escrit pel Vicepresident de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, Jaume Casals. La presentació del text va tenir lloc a la Universidad Diego Portales de Santiago de Xile a la que hi van assistir representants de les diferents facultats de la universitat i el poeta, Premi Nacional de Literatura (2000) i acadèmic, Raúl Zurita que va realitzar un comentari.

Al començar el llançament de ?El aprendizaje de la muerte en la historia de las ideas?, Matías Rivas va recordar la trajectòria de Jaume Casals com a catedràtic de Filosofia a la Universitat Pompeu Fabra i Vicepresident del IDEC. A més a més, Rivas va subratllar el paper de Casals com a membre del consell editorial de diferents publicacions internacionals dedicades a la literatura del renaixement, celebrant la seva variada bibliografia, obra de la que destaca ?La filosofía de Montaigne?.

Respecte al llibre publicat per Ediciones UDP, Matías Rivas va declarar que es tracta d'un volum que ?conjuga distintos saberes, como la filosofía y la filología, además del estudio de las ideas desde el lenguaje. El texto es un aporte y para nuestra colección de Pensamiento Contemporáneo  es imprescindible?. Raúl Zurita es va referir a al seva temàtica, qualificant-la com un text fascinant que s'acosta a la idea de la mort, el llenguatge, la memòria i la humanitat. Per l'acadèmic, el llibre de Casals obre les preguntes sobre allò que considerem la vida i la mort, i l'aproximació d'ambdós processos a través del llenguatge. Per altra banda també es va reflexionar sobre com es destapen aquests interrogants en una cultura mediàtica i quin rol ocupen les paraules en temps dominats per missatges mercantils i la publicitat.

Finalment, Jaume Casals amb el llançament de ?El aprendizaje de la muerte en la historia de las ideas?, va reforçar el vincle acadèmic i intel·lectual de la Universidad Diego Portales i la Universitat Pompeu Fabra.