Isa Campo i Isaki Lacuesta, premiats als Gaudí amb “La propera pell”

•  “La propera pell” d’ Isaki Lacuesta i Isa Campo guanya el Gaudí a millor pel·lícula, un dels grans premis de la nit.

El film de Isa Campo i Isaki Lacuesta, que partia de 14 nominacions, es va endur tres estatuetes: a millor pel·lícula, millor guió i millor actriu,  protagonitzada per Emma Suárez, que encarna una mare turmentada per la desaparició del seu fill i pel seu sobtat retorn quan aquest ja és adolescent. El film és un thriller dramàtic protagonitzat també per Sergi López, Àlex Monner i Bruno Todeschini. A poc a poc el misteri i el drama apareixen quan sorgeix el dubte si realment es tracte del nen desaparegut o d’un impostor.

El director català Isaki Lacuesta va cursar el Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management en la seva primera edició i actualment forma part del professorat. Per aquest màster han passat des dels seus inicis més de 200 alumnes provinents, no només de l’Estat espanyol, sinó d’Europa i Amèrica Llatina. Per les aules han passat cineastes que han guanyat premis amb les seves pel·lícules per festivals d’arreu del món. Des del mateix màster s’ha impulsat la producció de prop de 30 pel·lícules, algunes tan notables com En Construcción de José Luís Guerín, premiat a Sant Sebastià i en els Goya, i La Plaga de Neus Ballús, triomfadora als Gaudí 2014 i seleccionada en la Berlinale. Alumnes com Mercedes Álvarez, Lupe Pérez, Neus Ballús, José Luís Guerín, o el mateix Lacuesta, han revolucionat completament el panorama del documental a Catalunya.