Innovació oberta: el rol dels intermediaris virtuals

El passat dijous 28 de gener va tenir lloc, a la seu de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, la sessió inaugural del Programa de Formació Continuada en Lideratge i Gestió de la Ciència i la Innovació.

El tema escollit per a aquesta primera sessió es va centrar en ?Innovació oberta: el rol dels intermediaris virtuals?. David Ràfols, fundador i director general d'Innoget, va ser el ponent convidat i, durant la seva presentació, va descriure els models d'innovació utilitzats per les organitzacions, les plataformes virtuals disponibles en l'àmbit internacional per connectar els agents involucrats en activitats de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+i) i, finalment, les peculiaritats del portal Innoget com a espai d'interacció entre aquests agents.

Juan Manuel Barroso, de l'Institut de Química Computacional del Parc Científic de la Universitat de Girona, va coordinar la sessió a què van assistir nombroses persones interessades en el tema. Després de la presentació es va obrir un interessant i viu col·loqui al què els participants van tenir l'oportunitat d'oferir obertament un bon nombre de preguntes, comentaris i suggeriments a la resta d'assistents.

El Programa de Formació Continuada en Lideratge i Gestió de la Ciència i la Innovació sorgeix en el marc de l'Associació d'Antics Alumnes de l'IDEC-UPF com una iniciativa dels alumnes que van participar en la primera edició del Màster en Lideratge i Gestió de la Ciència i la Innovació.

La iniciativa té com a objectiu la promoció i millora del coneixement sobre gestió en els àmbits científic, tecnològic i de la innovació, alhora que pretén establir un fòrum de trobada permanent entre professionals, empreses i institucions involucrades en aquesta matèria. El programa s'estructura en sessions mensuals de formació continuada sobre diversos temes d'interès els últims dijous de cada mes, en què s'estableix una interacció positiva entre assistents i ponents convidats.

Article publicat per Paco Aguado.

Paco Aguado és participant de la 1a. edició del Màster en Lideratge i Gestió de la Ciència. Actualment és Head of Medical Project Management/R&D en Boehringer Ingelheim España, S.A.