Inaugurat el Postgrau de Periodisme Digital a Google Buenos Aires

La nova edició del Postgrau de Periodisme Digital a l'Argentina, organitzat conjuntament per la Universitat Pompeu Fabra, TN.com.ar i Google, s'ha inaugurat a les instal·lació de Google a Buenos Aires amb nous 27 alumnes. És la tercera edició d'aquest postgrau que imparteix l’UPF-IDEC a Buenos Aires, al qual s'ha incorporat Google Argentina com a partner. "Estem molt contents que la primera classe sigui a casa nostra", va dir Florència Sabatini, Gerent de Comunicacions de Google Argentina. "Per a nosaltres és un gran desafiament i una aposta per la formació ja que tant els mitjans de comunicació com la gent que consumeix informació estan canviant vertiginosament i és important mostrar i ensenyar a la nova generació de periodistes com s'utilitzen les tecnologies de cara la periodisme digital i per fer un nou i diferent periodisme", va afirmar.

Joan Francesc Cànovas, director del Postgrau en Periodisme Digital de l'UPF-IDEC, va destacar que l'especialització i l'ús de noves eines són claus per enfrontar els nous reptes del periodisme del segle XXI. ‘És vital poder plantejar-se que el canvi i la gestió del canvi és un element central del nostre futur més proper, per tant els periodistes necessiten fer i treballar el canvi permanent".

Cànovas va insistir: 'Estem en un moment en què han canviat i han passat tantes coses i en  passaran i canviaran tantes més que si no tenim algun moment per situar, per reflexionar, per veure el que estan fent en altres espais, en altres països, difícilment podrem ser competitius'.

La comunicació digital i societat de la informació; l'economia digital; els serveis, les eines i la gestió d'Internet; els gèneres informatius; la interactivitat; els cybermedios; les noves rutines de les redaccions digitals; les xarxes, mitjans i serveis socials; el periodisme mòbil; la convergència de plataformes i les noves narratives formen part del temari de l'edició 2015 del Postgrau de Periodisme Digital a l'Argentina.