Inici del programa Formació per a Liderar de Gas Natural Fenosa

La Universitat Pompeu Fabra, a través de la Barcelona School of Management i l’IDEC, i la Universitat Corporativa de Gas Natural Fenosa, inicien la primera edició del seu programa Formació per a Liderar dirigit a fills d’empleats de la multinacional energètica en aquells països llatinoamericans en els que la companyia és present. El programa, emmarcat dins la política de Responsabilitat Corporativa, consisteix en una beca d’estudi pels alumnes que cursin els dos últims anys de qualsevol carrera universitària o l’últim any d’una carrera terciària o mòdul superior de Formació Professional (FP).

La beca es realitza a la seu de la Universitat Corporativa de la companyia, a Puente Nuevo (Ávila) juntament amb la Universitat Pompeu Fabra, que aporta els continguts i els docents. El programa, que té una durada de nou dies, permet als estudiants intercanviar experiències  professionals i aprofundir en els continguts d’un programa elaborat amb perspectiva internacional.

Un total de 19 estudiants formen part de la primera edició de Formació per a Liderar. La convocatòria d’aquest primer programa de beques per a estudiants universitaris  va tenir gran ressò a les filials llatinoamericanes de la multinacional i el número de postulants es va elevar fins a 60. Els 19 participants provenen de Colòmbia (7), República Dominicana (3), Argentina (2), Brasil (2), Mèxic (2), Panamà (2) i Nicaragua (1).

Objectius i desenvolupament del Programa
Els objectius del programa són, entre altres, proporcionar als participants eines per al seu desenvolupament professional, independentment de la carrera que estiguin cursant, desenvolupar les habilitat de lideratge, treball en equip i perspectiva internacional que els permeti afrontar els reptes d’un món cada cop més globalitzat, impulsar la interacció amb alumnes d’altres països així com promoure el coneixement de Gas Natural Fenosa al món.