Estrena del documental Informe General II, de Pere Portabella, al festival de Rotterdam

El documental Informe general II. El nou rapte d'Europa, dirigida per Pere Portabella i que ha comptat amb la participació del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management, s’estrena avui a l'International Film Festival Rotterdam. Rodat entre 2014 i 2015, Informe general II participa en el programa del festival "Pere Portabella & La Escuela de Barcelona" de la secció Deep Focus 2016. Després del seu pas per Rotterdam, el film arribarà a les sales de cinema de l'estat espanyol el pròxim 5 de febrer.

Portabella proposa la segona part d'un dels seus títols històrics, l'Informe general para algunas cuestiones de interes para una proyección pública que el 1976  relatava l’inici del procés de transició política després de la mort de Franco. Aquest segon "informe" es fa dins el marc d'una profunda crisi sistèmica d'ordre cultural, econòmic, financer, polític i energètic. Però sobretot constata com sorgeix de la crisi un nou protagonisme ciutadà, que consisteix ni més ni menys que en la recuperació de la política per part de la gent del carrer.

Estreta col·laboració amb el Máster en Documental

El documental ha comptat amb la participació del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management a través de l’estreta col·laboració de la dirección i els alumnes del máster, que han contribuït en el desenvolupament de la pel·lícula.

Impulsar i donar suport a la producción del cinema documental és un dels objectius d’aquest máster dirigit per Jordi Balló. Al llarg de les seves nou edicions, el Máster en Documental de Creació de la UPF ha participat ja en més de 25 pel·lícules documentals. L’any 2010, el festival de Rotterdam va dedicar en la seva secció Signals una amplia retrospectiva a les produccions desenvolupades en el sí del máster.

Els últims dos anys han estat especialment prolífics amb films com Bajari, La Plaga o Demonstration. Clars exemples de la tasca de desenvolupament del cinema documental que compleix el Màster.