L’IDEC-Universitat Pompeu Fabra participa a les VI Jornades sobre Seguretat, Emergències i Catàstrofes organitzades per la Universitat de Màlaga

Conxita Lluna i Montse Mas, directores del Postgrau en Intervenció Psicosocial en Emergències i Catàstrofes de l’IDEC-UPF, van participar a les VI Jornades sobre Seguretat, Emergències i Catàstrofes organitzades per la Universitat de Màlaga el passat mes de maig.

Aquestes jornades van servir com a punt de trobada de professionals de tota Espanya que formen part de diferents grups operatius que intervenen en casos d'emergència i catàstrofes, i de representants de la Universitat de Màlaga, de la Universitat Jaume I de Castelló, i de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra.

Com a clausura de les jornades, les directores del postgrau van participar en un simulacre de 24 hores, on es van simular successives explosions a l'Antiga fàbrica “La Corchera”. Al simulacre es van presenciar diferents escenaris: salvament de ferits, intents de suïcidi, atenció a familiars…

La participació a les  jornades ha enfortit la col·laboració existent amb la càtedra d'Emergències i Desastres de la Universitat de Màlaga i amb la organització OPSIDE de la Universitat Jaume I de Castelló, que participa activament en el postgrau. Així mateix, ha permès establir noves vies de col·laboració amb la Societat Espanyola de Psicologia Aplicada a Desastres, Urgències i Emergències i amb la Societat Peruana de Psicologia d'Emergències.