I Jornada del Consell Assessor de la UPF a Colòmbia

El passat 8 de juliol va tenir lloc la I Jornada del Consell Assessor de la UPF a Bogotà (Colòmbia), sota el títol "La innovació contra l'estratègia?". Donant la benvinguda als més de cinquanta assistents, va parlar el president del Consell Assessor, Francesc Solé, membre de la junta directiva de Pacific Rubiales.

Aquesta primera jornada va comptar amb la participació de Xavier Marcet, professor de la UPF i consultor d'Innovació. Durant la seva ponència va destacar que la innovació ha aconseguit ser la clau que ha permès i permetrà avançar a les empreses.

Acompanyant la primera ponència, representants de dues empreses membres del Consell Assessor a Bogotà van exposar exemples pràctics d'Innovació.

La primera ponència va ser impartida pel Sr. Henry Laíño, Area Manager d'Aqualogy (Grup Agbar) Colòmbia, sota el nom "Ciutats en Transformació. Noves tecnologies per a gestió eficient de l'aigua. L'Evolució empresarial en el Sector de l'aigua". Que va explicar com la creativitat i la innovació són una eina imprescindible per al disseny de noves fórmules de gestió eficientment l'aigua.

La segona i última ponència va ser realitzada pel Sr Carlos Alberto Castañeda de Telefónica, exposant el "Projecte Wayra" com a cas d'innovació empresarial de Telefónica. Aquesta nova iniciativa neix amb l'objectiu de donar suport a projectes disruptius que tinguin el potencial suficient per transformar a una companyia.

Aquesta primera jornada va ser clausurada per la Sra. Carme Martinell, directora general de la Fundació Privada Institut d'Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra.