Els guanyadors del Challenge converteixen 'La Volta' en el festival del ciclisme

El ciclisme és un esport molt popular i tradicional als països mediterranis. A Catalunya s’organitzen molts esdeveniments esportius relacionats amb aquest esport. De fet, en els últims anys, hem pogut observar un auge considerable d’esdeveniments esportius a Catalunya, un reflex notori que aquest esport agrupa molta afició.
Per organitzar un esdeveniment esportiu de gran nivell cal tenir en compte sobretot el rigor i la professionalitzat amb l’objectiu d’oferir un espectacle amb ressò mediàtic i aconseguir una gran afluència de públic.
Precisament, La Volta Ciclista Catalunya té l’ambició d’augmentar l’afluència de públic el final de cada etapa, especialment a l’última. Això és el que la direcció de la Volta va traslladar a principis d’any als estudiants de Màster amb Direcció i Gestió de l’Esport de la UPF Barcelona School of management com a nou repte pel Challenge.
El Challenge és un projecte d'innovació oberta aplicada a l'aprenentatge on equips d'alumnes de diferents programes de la UPF Barcelona School of Management treballen un mateix repte empresarial. Els estudiants que amb diferents realitats, entorns i disciplines i es converteixen en una font d'idees fresques, poc contaminades i fins i tot disruptives per a les empreses. Aquestes idees, mitjançant les eines i dinàmiques que proporcionen els docents, acaben derivant en propostes o projectes de negoci que l'empresa valora personalment al final del projecte.

Deu equips d’estudiants van començar a treballar en el repte que va proposar La Volta Catalunya dels quals, 4 van ser seleccionats per desenvolupar el projecte. Finalment el jurat format per la direcció acadèmica del màster en Gestió i Direcció de l’Esport i el president de La Volta Catalunya van decidir el projecte guanyador format per l’equip de Víctor Blasco, Julio Bernabé, Rodrigo Hernán Caballero, Maximiliano Calle, Oriol Gali i Ricard Suesta.

La intenció del projecte és convertir el final d’etapa de la Volta en un gran festival del ciclisme. Una gran festa amb fires, performance, Xerrades, carreres per xics i amb tallers de mecànica convidant ex-ciclistes professionals i grans esportistes d’elit.
Aquest projecte incorpora 5 grans accions per tal de convertir la Volta en un gran esdeveniment del ciclisme. En un primer pas, es crearà d'una fira de marques amb expositors on els aficionats al ciclisme puguin interessar-se per productes relacionats. Es convocarà ciclistes amateurs per fer un Guinness World Record fent una fila de més de 1.000 ciclistes donant un import econòmic a ONG's per cada quilòmetre. S’organitzaran xerrades sobre ciclisme amb ex-ciclistes i professionals de l'esport. Una prova/carrera per nens durant un dels trams de l'etapa (arribada) per fer una simulació de la realitat i que també atregui als pares i familiars. I pels més curiosos, a final d'etapa habilitar un espai que es digui "Taller del mecànic" per tal de que els aficionats puguin fer preguntes sobre reparacions, muntatge, amb mecànics de la localitat i un mecànic professional dels equips de la competició.

Transversalitat i internacionalitat

L'originalitat del programa Challenge de la UPF Barcelona School of Management no és la pràctica del mètode del cas empresarial que ja fa temps que s'utilitza en la majoria d'escoles de negoci i universitats del món, sinó la interrelació amb l'empresa participant i la transversalitat de les àrees i els alumnes participants: 'Es tracta d'un projecte transversal que pretén assajar un nou format col·laboratiu basat en l'aprenentatge compartit, el treball col·lectiu i la relació entre àrees' explica Daniel Serra de la Figuera, degà de la UPF Barcelona School of Management.

Amb La Volta, ja són quatre els Challenge que s’han dut a terme aquest any on quatre empreses i organitzacions han pogut veure de primera mà com el suport del món educatiu permet resoldre i assolir amb fluïdesa i amb innovació els canvis necessaris per fer front a les seves necessitats. La Bayer, Fundació Oncològica de Catalunya (FOC), L’Hospital Clínic i ara amb La Volta Catalunya s’han pogut resoldre els reptes i necessitats dissenyant solucions professionals a mida.