Gran èxit d’assistència a la II Jornada SocialNetSport 2.0

Gran èxit d’assistència a la II Jornada SocialNetSport 2.0. El món de l’esport a les xarxes socials celebrada el passat 16 d’abril de 2013 a l’Auditori de la Barcelona School of Management. Gairebé 200 persones van assistir a l’acte organitzat per la Barcelona School of Management, TrustSportManagement, isportsfactory.com i el Màster en Direcció i Gestió de l’Esport.

"Alternadd, Alfredo Cano"

"La importància de les Xarxes Socials en el Marketing Esportiu" a càrrec del Sr. Carles Murillo, director del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la Universitat Pompeu Fabra, va ser la conferència inaugural de la jornada. En ella, el director del màster va subratllar un fet evident: “Les xarxes socials no són una moda passatgera sinó una realitat instal·lada.” Va definir l’ús de les xarxes socials com una oportunitat per l’empresa per “Interactuar, compartir, comunicar i donar visibilitat d’uns valors.”

A continuació, Alberto Arias, responsable de Sportwist, va parlar de “L’efecte Twitter en el Món de l’Esport”. Arias va mostrar les estratègies de comunicació, les tendències i el que ha suposat la irrupció d’una Xarxa Social com Twitter en el món de l’esport i com la utilitzen tant esportistes com Entitats Esportives per interactuar amb els seus seguidors.

“Twitter és la xarxa social més utilitzada, amb més notorietat i més rellevància en el món de l’esport. Ha revolucionat el sistema comunicatiu ja que posa l’espectador en la mateixa posició que el periodista.” Va sentenciar Arias. A més, s’està traslladant el món 2.0 a la vida real. Tan és així que Arias va exemplificar-ho amb varis casos: “equips que en el seu camp tenen l’usuari de twitter visible al terreny de joc o el hashtag que utilitzen, jugadors que porten el seu usuari de twitter imprès a la samarreta, etc.”

“L’ús de les Xarxes Socials en l’Àmbit Federatiu” va ser el títol de la ponència de Laia Tutzó, Directora del Centre Internacional de Vela, directora esportiva de la Federació Catalana de Vela i ex-alumna del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la Universitat Pompeu Fabra.

Tutzó va explicar com les Federacions utilitzen les Xarxes Socials per millorar la comunicació amb els seus federats i Clubs, a més a més, de ser una oportunitat per trobar noves formes de patrocini esportiu. Els reptes de futur en xarxes socials són, per la regatista, “l’e-commerce: que els usuaris acabin comprant un curs de vela i la gamificació:la simulació d’experiències en entorns virtuals”.

El Sub-Director de VallPark i ex-alumne del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la Universitat Pompeu Fabra, Oriol Molina, va parlar sobre “La importància de les Xarxes Socials en la Promoció d’Instal·lacions Esportives”.

“Aspectes com la captació de socis, la publicitat de les activitats, etc, són algunes de les accions que poden realitzar les Instal·lacions en les Xarxes Socials”, va afirmar Molina.

Després d’un descans que els participants van aprofitar per fer networking, els participants a la jornada van assistir a la conferència d’Albert Bosch, aventurer i emprenedor, titulada “La Comunicació 2.0 en las aventures extremes”.

Bosch va manifestar la importància de construir un “projecte ambiciós que ho englobi tot” i va afegir que “la comunicació online és molt important pels esports minoritaris” com va ser el seu repte de creuar la Antàrtica en solitari des de la costa fins el pol Sud.

Oscar Ugaz, Director Regional de Phantasia Wunderman i ex-Digital Business Manager del Reial Madrid, va parlar sobre “Negocis Digitals i Esports: Cóm trencar el dilema de l’innovador”. Ugaz va parlar dels reptes que té la innovació en el marketing esportiu, la creació de contingut, els nous canals de venta i la relació amb els patrocinadors com a eix central de la ponència. Ugaz va apostar pels continguts versus els missatges comercials, que no funcionen. “La distribució de bon contingut genera tràfic i això significa diners”.

Al final de la jornada els assistents van poder assistir a una taula rodona final amb els ponents moderada i dinamitzada pel Sr. Pere Solanellas, Director General del Grup Àccura i Co-Director del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la Universitat Pompeu Fabra.