Gabriel Hormaechea guanyador del XV Premi de Traducció Ángel Crespo

Gabriel Hormaechea, traductor i professor del Màster en Traducció Literària i Audiovisual a l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, ha estat guardonat amb el Premi de Traducció Ángel Crespo per la traducció al castellà de Gargantua i Pantagruel, de François Rabelais, publicat a Barcelona per l'editorial Acantilado.

El premi, organitzat per l'Associació Col·legial d'Escriptors de Catalunya (ACEC), el Gremi d'Editors de Catalunya i el Centre Espanyol de Drets Reprogràfics (CEDRO), està dotat amb 6.000 euros i és un dels premis de traducció més importants d'Espanya.

El jurat el componien Pilar Gómez Bedate, professora jubilada de la Universitat Pompeu Fabra; Luisa Cotoner, professora de la Universitat de Vic; Núria Petit, traductora; Joan Sallent, traductor i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Lluís Maria Todó, traductor i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra.

Per aquesta mateixa traducció de l'obra Gargantua i Pantagruel, el mes de novembre passat l'Associació Col·legial d'Escriptors d'Espanya li va lliurar el VII Premi Esther Benítez.

La cerimònia de lliurament del premi se celebrarà el dimecres 19 de desembre, a les 20 hores, a l'Aula dels Escriptors de l'Ateneu Barcelonès.

Llegiu-ne més aquí