La Fiscalia Superior de Catalunya acollirà estudiants del Màster universitari en Advocacia de l'UPF-IDEC

Els estudiants del Màster universitari en Advocacia, impartit per l'UPF-IDEC podran fer les seves pràctiques curriculars a partir d'aquest curs 2013-2014 a la Fiscalia Superior de Catalunya. El rector de la UPF i president de la Fundació Privada Institut d'Educació Contínua, Jaume Casals, i el Fiscal Superior de Catalunya,  José María Romero de Tejada y Gómez, han signat un conveni de col·laboració que permetrà les pràctiques professionals als alumnes. A l’acte, van assistir també Ramón Ragués, catedràtic de Dret Penal de la UPF i director acadèmic del màster en Advocacia; Ana Magaldi Paternostro, fiscal en Cap Provincial de Barcelona, i Jorge Navarro, diputat de formació de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB).

Aquestes pràctiques permetran als alumnes apropar-se al món real dels treballs de la Fiscalia el en matèries tan diverses com l’entorn econòmic, el del Patrimoni o la defensa del Medi Ambient, entre d’altres. Portaran a terme tasques professionals pròpies de l'àmbit jurídic, amb l'objectiu de completar el seu aprenentatge i desenvolupar les competències i habilitats necessàries per a l'exercici de la professió d'advocat.

Durant la seva estada a la Fiscalia Superior de Catalunya, els estudiants tindran dos tutors: un fiscal designat per la Fiscalia i un professor del màster, que seran els responsables de la seva avaluació final.

Un màster vinculat estretament al món professional

El Màster en Advocacia de l'UPF-IDEC fa quatre anys que s'imparteix, avançant-se així a l'entrada en vigor a l'octubre de 2011 de la Llei 34/2006  que regula l’accés dels advocats a la professió. El programa compta amb el suport de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB) i dels principals despatxos professionals de Catalunya, quatre dels quals (Cuatrecasas, Gonçalves Pereira, Garrigues, Uría Menéndez, Baker & McKenzie i Roca Junyent) formen part del seu consell acadèmic i contribueixen a definir-ne l'estructura i els continguts, a més d'implicar-se especialment en la formació dels estudiants.