‘Embrace the local in you’ sedueix PUMA i guanya el Challenge Garage 2017

• Els estudiants proposen a la marca una estratègia online i offline amb 'local partners'

Desdibuixar la frontera online i offline i treballar amb local partners una estratègia de màrqueting local per atraure el públic jove. Aquesta va ser la proposta presentada per un grup d'estudiants dels MSC de la UPF Barcelona School of Management als directius de PUMA com a solució per connectar millor amb el seu públic i crear experiències reals i ecomocionales amb les que es puguin identificar i connectar.

PUMA havia demanat una estratègia digital però els estudiants van convèncer els directius de PUMA que avui dia separar l'espai on i off no té sentit. Per això, proposen a la marca vincular-se a esdeveniments, empreses i persones locals i crear una app que permeti als seus seguidors descobrir els esdeveniments i les activitats socials i esportives més interessants del seu entorn. Run the Streets. Embrace the local in you seria l'app de PUMA on unir digitalment esport amb vida social, on agendar-se els millors esdeveniments esportius i socials de la ciutat: mercats com Palo Alto, festivals musicals i gastronòmics, competicions esportives, rutes d'street art, actuacions de DJ, artistes, noves start-ups... Cada usuari podria agendar les seves activitats, veure si els seus amics assisteixen i fins i tot rebre punts per assistència que li permetin obtenir descomptes, invitacions, etc... 'Traslladar els valors globals de PUMA al món local a través de partners locals i amb una app que ens permetrà mostrar-nos com una marca 'cool' que t'ofereix bones propostes i alhora conèixer al nostre públic i dissenyar experiències pròpies i diferenciadores alineades amb el que els agrada', explicaven els estudiants. L'equip el formaven Melek Kücükaksu del Master of Science in Marketing; Joakim Wennerlund, Evan Derian i Pau Miñarro del Master of Science in International Business i Kamil Ratajczyk del Master of Science in Finance and Banking.

La proposta va agradar molt a PUMA pel seu enginy, per estar estratègicament pensada, planificada i presentada i per, el més important, ser fàcilment implementable localment. 'És a dir, que podem començar a implementar aquí sense afectar tota la companyia. Això és el que ens ha convençut perquè han sabut identificar esdeveniments locals i persones amb les que connectar la marca amb el consumidor i crear una app que digitalment ens permeti extreure informació i coneixement del nostre client', va explicar Juan Carlos Jiménez, responsable de vendes a PUMA.

Set projectes finalistes

El Challenge Garage de la UPF Barcelona School of Management és un projecte d'innovació oberta aplicada a l'aprenentatge on equips d'alumnes de diferents programes, en aquest cas dels set Masters of Science, amb diferents coneixements i nacionalitats treballen barrejats el mateix repte empresarial. Van sorgir set projectes finalistes: PUMA Booth, PUMA Fest, Team Fórmula 1, Where the sports happens, VR Puma Experience, Puma Path i el guanyador Embrace the local in you.

Bayer ha destacat el gran treball de tots els projectes finalistes. 'Realment ens ha sorprès la capacitat dels estudiants per, sense comptar amb totes les dades i coneixement de la companyia, trobar idees que encaixen perfectament amb nosaltres'. Jiménez va valorar la frescor, la capacitat d'innovació i la creativitat dels estudiants. 'Ens sembla una gran iniciativa perquè les empreses estem tan immerses en el nostre dia a dia que necessitem aquesta injecció d'idees noves, de visions noves, de propostes no contaminades...'.

Connectar empresa i talent

Els set projectes finalistes es van presentar davant un jurat format per acadèmics de la UPF Barcelona School of Management i l'equip directiu de PUMA. Concretament, es van desplaçar fins a la UPF els responsables de Màrqueting, Vendes, Marxandatge i Recursos Humans de PUMA. 'Tan interessant com les idees és veure i detectar el talent dels estudiants', assenyalaven des de PUMA. 'Per a nosaltres aquesta implicació real de l'empresa, que no només proposa un repte real sinó que treballa i interactua amb els nostres estudiants, és molt important perquè això fa real la connexió que busquem entre escola, empresa i estudiants', ha explicat Clara Kirchner, directora de Relacions Corporatives i Alumni de UPF Barcelona School of Management. L'escola de postgrau de la UPF està convençuda que iniciar els estudis de postgrau amb un Challenge, on els alumnes s'enfronten a reptes empresarials reals i reben metodologies de Design Thinking, Creativitat, propostes de valor, Business plans i presentació en públic, ajuda els estudiants a desenvolupar habilitats com la cooperació, la creativitat i la innovació. 'Hem de formar estudiants més creatius capaços de trobar solucions innovadores als problemes actuals de les empreses', insisteix Daniel Serra, degà de la UPF Barcelona School of Management.