El documental català, present al festival de cinema de Sant Sebastià

Un total d'11 pel lícules componen la programació de la secció Made in Spain del Festival de Cinema de Sant Sebastià (19/27 setembre), que recull algunes de les més destacades produccions espanyoles d'aquest any. Entre elles, es troben tres pel·lícules d'ex alumnes de grau i de màster de la UPF i del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC, fet que posa en relleu una vegada més l'èxit i la tasca de desenvolupament del cinema documental que compleix el Màster de la Pompeu Fabra.

Concretament, la programació del festival de Donosti inclou 10.000 km de Carlos Marques-Marcet, pel·lícula guanyadora de quatre premis al Festival de Màlaga, inclòs el de Millor Pel·lícula. Carlos Marqués-Marcet i Clara Roquet (guionista) són ex alumnes de la Universitat Pompeu Fabra i el productor de la pel.lícula, Tono Folguera, ha produït algun film de referència del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC. 'Precisament aquest any estem col · laborant en una nova pel·lícula amb ell", ha explicat Jordi Balló, director del Màster.

També es projectarà 'Ciutat morta' de Xavier Artigas, exalumne del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC, un film documental guanyador de la Biznaga de Plata al Millor Documental al Festival de Màlaga. També va ser premiada al Festival de Guía de Isora i el MiradasDoc.

I el Zinemaldia inclou també dins d'aquesta secció la projecció del documental Sobre la marxa (L'inventor de la selva) de Jordi Morató; ex alumne del grau de Comunicació Audiovisual de la UPF i que actualment està cursant també el Màster en Documental de Creació al UPF-IDEC.

Més informació: Donostia-Zinemaldia