El festival de Cine de Málaga premia a autors de la Pompeu Fabra

La 17a. edició del Festival de Cine de Málaga ha deixat molt bon sabor de boca a la Universitat Pompeu Fabra pels importants premis que han recollit alumnes i ex alumnes de grau i de màster de la pròpia universitat.

La pel·lícula '10.000 kilómetros', dirigida per Carles Marqués-Marcet ha estat la gran guanyadora amb la Biznaga d’Or al millor llargmetratge, Biznaga de Plata a la millor actriu i Biznaga de Plata al millor guió. Carles Marqués-Marcet (director) i Clara Roquet (guionista) són ex alumnes de la Universitat Pompeu Fabra i el productor Tono Folguera ha produït algun film de referència del Màster en Documental de Creació de l’UPF-IDEC. ‘Ha produït Bajarí d’Eva Vila i ara estem col·laborant en una nova pel·lícula amb ell’, explica Jordi Balló, director del Màster.

D’altra banda, el premi Biznaga al Millor Documental, dotat amb 8.000 euros, ha estat per 'Ciutat morta’ de Xavier Artigas, ex alumne del Màster en Documental de Creació de l’UPF-IDEC. I també ha obtingut  una menció especial del jurat el treball 'El inventor de la selva', de Jordi Morató, ex alumne del grau de Comunicació Audiovisual de la UPF i que actualment està cursant el Màster en Documental de Creació a l’UPF-IDEC. ‘És, sens dubte, un moment interessant per les noves formes del documental’, afirma Jordi Balló, director del Màster de l’UPF-IDEC. ‘El festival de Málaga ha fet un gir cap al cinema més compromès i independent i treballs com '10.000 kilómetros' o els documentals com el de Xavier Artigas i Jordi Morató avalen un estil i una manera de fer basada en el compromís i la força del cine, en totes les seves variables’.