Ferran Adrià, padrí de la promoció 2013, anima als graduats a ser creatius

L'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Barcelona School of Management van celebrar, el passat dilluns 1 de juliol, l'acte de graduació dels 1.800 alumnes que van acabar amb èxit els màsters i postgraus, amb un padrí d'excepció, el xef i creador Ferran Adrià. Al llarg del seu discurs davant els graduats, Adrià va analitzar el canvi que ha suposat Internet en la manera de comunicar-nos i rebre coneixement. Adrià va parlar del que això suposa a l'hora de renovar i oferir una formació de qualitat als que seran els líders que prenguin les decisions de futur en la societat.

Ferran Adrià

Una de les claus que el xef català va posar sobre la taula ha estat la necessitat d'ordenar tot el coneixement que Internet i les noves formes de transmetre informació estan generant, i ho ha exemplificat a través del seu projecte Bullipèdia. Lluny de les receptes rígides i estàtiques, Ferran Adrià va voler provocar la part més creativa dels que han estat tot un any perfeccionant el seu nivell de coneixements en alguna de les múltiples disciplines acadèmiques de l'IDEC-UPF i la Barcelona School of Management.

"Hem d'ordenar d'una manera fiable i eficient l'enorme coneixement que rebem-ha assenyalat-perquè al mateix temps et serveixi per crear i innovar en tot el que puguis". Aquesta filosofia de vida que tants èxits li ha comportat a Adrià i que és l'essència del seu projecte Bullipèdia, coincideix plenament amb l'esperit dels centres de formació de postgrau pertanyents a la Universitat Pompeu Fabra.

El rector de la Universitat Pompeu Fabra, el doctor Jaume Casals, es va fer ressò de les reflexions d'Adrià i va recordar que el més important a l'hora d'aplicar una bona formació de postgrau, és generar líders capaços de crear i prendre les seves pròpies decisions. Aquesta és l'única manera de no tornar a cometre els errors que ens han portat a situacions no desitjades i de fomentar una societat en què la gent pugui decidir lliurement el camí pel qual vol desenvolupar el seu treball i la seva vida.

El rector va felicitar a tots els graduats de la vintena promoció de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i de la segona de la Barcelona School of Management. En paraules de Casals, "la recentment creada escola de negocis posa de relleu l'aposta de la UPF per l'anàlisi quantitatiu aplicat en la formació de managers".

L'Acte de Graduació de la promoció 2013 de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Barcelona School of Management va reunir prop de 2.100 persones entre graduats, familiars i professors a l'Auditori del Fòrum de Barcelona. Aquesta promoció, apadrinada per Ferran Adrià, ha comptat amb 1.800 alumnes de 120 màsters i postgraus.