Fernando de la Mata, de Baker&McKenzie, inaugura el VII Màster en Advocacia

• El Màster en Advocacia arrenca amb 181 nous estudiants que es preparen per a l’examen oficial d'accés a la professió

Un total de 181 nous estudiants de dret realitzaran aquest any el Màster Universitari en Advocacia que imparteix la UPF Barcelona School of Management amb la finalitat de passar l'examen oficial d'accés a la professió d'advocat, que convoca el Ministeri de Justícia. 'Sabem que per a vosaltres és molt important passar aquest examen però aquest màster fou i està concebut no només com a eina per passar un examen, sinó com un màster professionalitzador on, a través de les diferents especialitats i les pràctiques professionals, aprendreu a exercir com advocats', va assenyalar Ramon Ragués, director acadèmic del Màster.

El Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management va néixer el 2010, anticipant-se així a l'exigència legal de la nova llei i és el resultat de l'estreta col·laboració entre la Universitat Pompeu Fabra, l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona i el suport dels principals despatxos d'advocats de Barcelona.  Malgrat l'elevat nombre d'alumnes, la UPF Barcelona School of Management sempre ha aconseguit oferir pràctiques curriculars a tots els seus estudiants en despatxos professionals i altres institucions judicials. No en va, despatxos com Cuatrecasas, Garrigues, Uría Menéndez, KPMG, Roca Junyent o Baker & McKenzie són membres del consell acadèmic. ‘No es fàcil aconseguir el 100% de les pràctiques professionals. Aprofiteu les pràctiques i aprofiteu tots els actius que us ofereix la UPF: serveis, biblioteques, activitats, agents tan valuosos com el col·legi d’advocats, els despatxos col·laboradors, les empreses públiques i privades… El nostre èxit és el vostre èxit. Benvinguts a la UPF’, va afegir el secretari acadèmic del Departament de Dret de la Universitat Pompeu Fabra, Alfons Aragoneses.

El paper dels advocats en l’era digital

L’advocat i soci de Baker & McKenzie, Fernando de la Mata, va ser l’encarregat d’impartir la ponència inaugural. De la Mata va explicar als joves estudiants l’impacte de les noves tecnologies en la professió de l’advocat. ‘Avui hi ha Google, plataformes de coneixement lliure com lawincontext, patientslikeme o wikipedia que posen el coneixement dels advocats en mans de tothom, robots com WATSON o ROSS que amenacen amb substituir els advocats tot sent més ràpids, eficients i econòmics…  Com afectarà tot això a la nostra professió? Jo crec que ens oferirà recursos per ser millors advocats però no canviarà una professió que es fonamenta en la relació de confiança entre advocat i client i això mai no ho podrà aconseguir una màquina’, va dir.

Amb tot l’advocat de Baker & McKenzie va insistir. ‘No us faci por compartir la informació perquè avui el coneixement flueix,  està a totes bandes i sempre s’aprèn. Treballeu amb passió, no perdeu mai la humilitat i com va dir Picasso: La inspiración existe, pero tiene que encontrarte trabajando’.

Va cloure l’acte el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, qui va recordar als futurs advocats l’essència de la professió. ‘Heu escollit la millor professió del món: dinàmica, viva, emocionant i esquizofrènica de vegades. Us aportarà èxits i derrotes, satisfaccions i decepcions... Es així, bipolar. Però hi ha una cosa que ens fa diferents a tota la resta i que no heu d’oblidar mai. Tenim la responsabilitat de defensar els drets i les llibertats de la societat. No som un negoci, tenim una tasca social molt important. No ho oblideu mai perquè aquesta és l’essència de la professió d’advocat’.