Federico Mayor Zaragoza impartirà la conferència inaugural del Màster en Comunicació Científica i Ambiental

L'exdirector general de la Unesco, Federico Mayor Zaragoza, serà l'encarregat d'impartir la conferència inaugural de la 19a edició del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental que imparteix l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra.

Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundació Cultura de Pau, oferirà la conferència: "Comunicació Científica i Societat". Serà el divendres 7 de febrer a les 18.30 hores a la seu de l'IDEC-UPF (Balmes 132-134), on participaran també Enric Banda, director de l'àrea de Ciència i Medi Ambient de Fundació "la Caixa" i Vladimir de Semir, director del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental.

El Màster en Comunicació Científica i Ambiental arriba enguany a la seva 19a. edició. És un màster pioner i únic a Espanya en la seva especialitat i per ell han passat prop de 400 alumnes. La seva formació es recolza en l'Observatori de la Comunicació Científica, creat a la Pompeu Fabra el 1994 i dirigit per Vladimir de Semir, com a centre especial d'investigació a l'avantguarda en la recerca, la docència i la transferència de coneixements científics, tècnics i mèdics a la societat.

El Màster està dirigit especialment a científics, metges, periodistes, professionals de museus i centres de ciència, recerca, universitats o laboratoris farmacèutics, entre d'altres, i compta amb la col·laboració de l'Obra Social "La Caixa".

Un convidat d'honor

Federico Mayor Zaragoza és principalment reconegut per haver estat director general de la Unesco entre 1989 i 1999. Però la veritat és que Mayor Zaragoza acumula moltíssims càrrecs importants: doctor en Farmàcia i professor universitari. Rector de la Universitat de Granada (1968-1972) i diputat per UCD en 1977-1978. També ministre d'Educació i Ciència amb Adolfo Suárez (1981-1982) i europarlamentari, el 1987.

Des del 2000 Mayor Zaragoza presideix la Fundació Cultura de Pau, destinada a vincular i mobilitzar xarxes d'institucions, organitzacions i individus que destaquin pel seu compromís amb els valors de la cultura de pau. I s'ha mostrat també molt actiu en la mobilització ciutadana que plantegi alternatives a la realitat política, econòmica , social i cultural espanyola.